Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
~:~ Copyright, All Rights Reserved – Нищо от написаното в Блога на Школа Мерин не може да бъде възпроизвеждано, копирано и/ или съхранявано в база данни без изричното писмено съгласие на създателите на Школа за изследване на българската родова памет МЕРИН. ~:~
Автор: merini Категория: Лични дневници
Прочетен: 542795 Постинги: 211 Коментари: 52
Постинги в блога от Януари, 2019 г.
image

~ Няма нищо случайно в света, защото Вселената е изградена от Слово – не просто информация за нещата, а Словеса, правещи едни неща видими, а други – невидими. И човек е Слово и ражда „себеподобни“ – Слова-думи, Слова-емоции, Слова-действия, Слова-мисли, Слова-намерения, Слова-отношения... Когато тези безбройни „Слова“ са от същото естество като Твореца-Източник, те изграждат човека по образ и подобие на източника, носят здраве, благоденствие, успех. Когато в тях има „примес“, който не е от Твореца-Източник, роденото е слабо, недъгаво и безсилно да достигне до положителна промяна и в личен план, и по отношение на околните.

И така, всеки човек има предназначение и зад всяко негово вдъхновение или емоция има причини в „света на Словата“. Има причина да имаш деца или да нямаш, да имаш семейство или да нямаш. Не е случайно дали си лекар, учител, или музикант – определено ти е да създадеш конкретно битие – и в това се изразява твоята свобода.

Но този процес е „съ-знанателен“ (съзнателен = със знание, просветен) – и в него има „о-по-знанаване“ (опознаване = търсене да правиш нещата със знание) на конкретни Слова – същности в света – брак, съпруг, съпруга, деца, работа, приятели, щастие, болести... От това какво „знание“ е достигнало до теб зависи „качеството“ на онова, което се ражда в теб, „качеството“ на Словото, което си ти. Това „качествено о-съ-знаване“ на живота е твоята способност да въздействаш за добро в живота – своя и на околните.

Какво правиш с времето си, какво четеш, какво говориш с другите, какво гледат очите, какво вижда душата ти, какво възнамеряваш да правиш, какво те радва, какво те натъжава... Има Слова, които чакат да бъдат „о-съ-знати“ от теб – същности зад времето и пространството на твоя живот, желанията, емоциите, и вдъхновенията ти.

Човек, който не търси „съ-знателно“ Словото зад всяко нещо в света, Словото, създало вселената и живота, Което и днес „наблюдава“ – такъв човек прилича на земеделец, на който е дадена „нива с жито“, но когато житото порастне, този земеделец малко по малко го изяжда без да посее отново – и неизменно стига до „време в пространството“, когато започва да умира от изтощение и глад, защото вече няма нищо, настигат го болести, умора, апатия, липса на желание за доброто...

„Животът“ е голяма тайна и тази тайна управлява всичко видимо и невидимо и може да доведе всеки, който пожелае, до „о-съ-знато“ разбиране на изначалните сакрални образи на битието – виждане на Словата, чрез които е създаден животът и чрез които живеем... виждане в буквалня смисъл на думата на „отпечатани“ (за някои „запечатани“ поради личния им избор) образи на сътворението... образци на картините от първо-битийното време на бог-ари-те (творците на божествените Слова).

::: Красимир и Дияна Мерин, основатели на „Школата за изследвания на българската родова памет по Метода Гайд“ :::

:::материали помогнали за настоящата тема - ИЗСЛЕДВАНИЯ "ФОНДАЦИЯ ГАЙД" :::
https://guidefoundation.org/izsledvaniya-statii-fondaciya-guide/

Категория: Лични дневници
Прочетен: 3554 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 04.03.2019 10:49
image

::: БНР програма „Хоризонт“ :::
http://bnr.bg/horizont/post/101062723/cvetan-gaidarski-gaid-za-vrazkata-mejdu-kosmicheskia-i-istoricheskia-hristos


~:~ Цветан Гайдарски-Гайд е  изследовател на Тракийската култура - традиции, ритуали, писменост  и музика. Основател на "Академия Орфика" и Арт формация "Орфика"

От 2006 год. „Академия Орфика“ е осъществила над 30 възстановки на древни български обичаи и обреди, включително и по свети места на България. Филмът „Тракийска Мистерийна Драма“ има публика в цял свят, а части от филмовата продукция се използват за представянето на българското културно наследство от неправителствени организации, дипломатически мисии и културни институти.

На 21 декември във "Военниа клуб" се състоя спектакълът  "Тракийска мистерийна драма".  Това е и поводът в "Сценична треска " да гостува Цветан Гайдарски.

Тракийска Мистерийна Драма“ - интерактивен спектакъл - възстановка на древните тракийски тържества с автентична хореография и оригинална музика на арт-формация „Орфика”. ~:~

::: Зрителят и изпълнителите участват активно в това пиршество на духа - обяснява Цветан Гайдарски, а в интервюто става дума и за връзката между древните школи - на Траките,  Питагор, Орфей и Хермес с христианството, за  музиката на сферите - музика, която създава пространство, измерения, които са мост към различни реалности на несъзнавани светове, тя е целебна и естетическа, но не само като  красота, а красота, която възпитава, усъвършенства, трансформира, създава блаженство, която усъвършенства самите слушатели и изпълнители.

Участниците са  хора, които търсят друго качество на изкуството. Тракийската култура е мост към  вечните реалности...
Става дума  и за великия момент на зимното слънцестоене, което не е просто  езически празник, за невеществената светлина и връзката между космическия и историческия Христос. Христианството не е на 2000 години и ще бъде вечно...
Траките са слънцепоклонници, но не на вещественото слънце...
говорим за преходи и портали към други измерения, от които човечеството идва и иска да се върне...тайните на свещенния дух и  Христос - слънцето на душите. :::

https://academiaorphica.org/tsvetan-guide-vryzkata-mezhdu-kosmicheskiya-i-istoricheski-hristos/?fbclid=IwAR2fZqygmuRbE0lDUu-jDv0pBuYMhzndRB0cHGXN10nqXH5A4SZJ-LcGNt4
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1687 Коментари: 0 Гласове: 3
Последна промяна: 16.01.2019 11:01
image

Наша писменост ли е първата в света?
„Гърците признават, че взимат азбуката на траките“ проф. Гергова по БТВ

~ Ново признание за откритията на Д-р Гайд ~ Методът Гайд за разчитане на тракийските йероглифи чрез сравняването им с египетските по-късни аналози се използва свободно от изследователи във филм, показан по BTV без никаква препратка и цитиране на феноменалния петтомен труд на братя Гайд „Тракийското Писмо Декодирано“ или другите им изследвания - https://books.bogari.bg/ ~

~ виж видеото от сайта на БТВ ~ https://www.btv.bg/video/shows/predi-obed/videos/nasha-li-e-parvata-pismenost-v-sveta.html

~ Следват цитати от филма и наши коментари по темата:

::: изследовател: „Виждаме приемственост с други култури, които сме смятали за далечни, но може би не са чак толкова далечни“. Това е теза от изследванията на Гайд: „Тази древна писменост е най-древната досега в света!!!, предшествуваща тази на Шумер и Египет с около две хилядолетия!!! – открита у етнос като траките, които досега са били винаги "по дефиниция" считани за безписмен народ... Съмнения за образци на прото-писменост са били нееднократно загатвани, но до този момент (бел.ред. декодирането на тракийското писмо от Гайд) не е била оповестена никога като задоволително идентифицирана, нито като задоволително декодирана “ („Тракийското Писмо Декодирано“). Във филма обаче не чухме нищо за автора на това феноменално твърдение от 2006 година, нито за основания от него научен институт, а още по-малко за новите открития по темата.  ::

::: Знакът ↑ преведен от Гайд като „велик, силен, могъщ“ беше преведен във филма като „север“ и „знакът на боговете“ от изследователите - и внимание беше свързан с  египетските йероглифи и знаците от пещерата Магура факт, известен единствено от оригиналния прочит на надписа на плочката от Градешница от 2006 година, „Тракийското Писмо Декодирано II“, където освен за декодирането на този знак, в глава 8 „Концепциите на древните траки“ за първи път се говори за процеса на духовна трансформация на човек като следствие на вярата във Всемогъщия Бог Дион Исус (дионисус, Слънцето Исус), познаван от древните ни предци. Във филма не чухме нищо за връзката между този „знак на боговете“ и всемогъщия Бог Исус от вярванията на траките – просто защото мнозина все още не искат да приемат древната автентичност на християнството, а предпочитат да свързват Исус с еврейската религия и да отдават постиженията на тракийската култура в науката и познанието на „езически“ (и дори извънземен?!) произход... :::

::: Изследователите показаха надпис, който разчетоха като „храм“, цитирайки отново надписите от плочките от Караново и Градешница но отново без референция към оригиналното декодиране на този тракийски йероглиф от Гайд през 2006 година (глава 4, „Оброчната плочица от Градешница“, „Тракийското Писмо Декодирано I“), който преведе детайлно и смислено целите надписи върху плочките. Какво означава това? Нима в България всеки може да си присвои чужд труд и да използва медиите, за да се самообяви за първоизточник? :::

::: На въпроса „Египетската писменост е възникнала 3000 г.пр. Хр.., а линеар A, който се счита за ‘майка’ на европейската писменост – 1400 г.пр. Хр., значи ли това, че двете писмености имат нещо общо?“, изследователят отговаря: „Считаме, че двете писмености са се разклонили от праисторическата писмена система на Балканите.... Това е протописменост, от която произлиза египетският и линеарът... Надписът може да бъде прочетен както през Линеар А, така и през египетските йероглифи... Това е писменост още от неолитното население... Има и светилище на хълма... “ Информацията беше поднесена с активното допълване на фактите от водещата, въпреки че това са изводи, заради които братята Гайд бяха заклеймени от научни светила в България като шарлатани и измамници. Отново обаче не чухме нищо за първия учен в света използвал метода на съпоставяне на разчетени египетски йероглифи с техните тракийски аналози (Метода Гайд) – факт, който учени в България никога не бяха регистрирали, и който беше напълно неизвестен за световната научна общност, въпреки частични догадки. :::

~ КОГА ОРИГИНАЛНИТЕ ОТКРИТИЯ НА ГАЙД ЩЕ НАМЕРЯТ ДОСТОЙНО МЯСТО В АНАЛИТЕ НА РОДНАТА НАУКА? ~ Предлагаме ви кратък откъс от въведението от първата книга на Гайд. В него накратко са изложени търсенията и размислите на автора, които в своето по-нататъшно изложение в поредицата и доказване с множество факти и документирани изследвания доведоха до „анатемосване“ в медиите на Гайд, на неговия брат съавтор, на всички сътрудници от института и впоследствие на всяко начинание или медийна изява.

::: Из „Предговора“ на поредицата „Тракийското Писмо Декодирано“: „Това е книга отнасяща се до зората на човешката цивилизация. Тя обхваща един исторически период наречен Ерата на Енеолита (Халколита). Тя касае историята на най-старата цивилизация известна в Европа, позната по света под широкото понятие "Древната Европа". Книгата представлява сензационно разкритие относно най-първите познати обитатели на Древната Европа, чието етническо име е достигнало до нас чрез класически автори като Омир, Херодот, Питагор, Плутарх и много други.

В нея се проследява историята на едно преоткриване на Древна Тракия и хората, наричани от незапомнени времена просто "Траките". Тези хора са били известни на Херодот като "най-многобройният етнос, отстъпващ по многочисленост само на индусите", а на Омир, който написал своята Илиада, като "хора, които му напомнят за боговете".

По-голямата част от тази история нека други да разкажат - археолозите и специалистите по древното минало, например. На мен се пада да ви посветя в най-малката част от нея, но затова пък може би най-славната, защото тя се отнася до един такъв аспект от живота на този древен народ - Траките - който ги прави особено уникални измежду всичките им съседи, като се вземат предвид всички останали неща.

Нашите концепции за историята се променят по-бързо днес в ерата на интернет комуникациите отколкото когато и да било преди. Причината е много проста - уникално широк, никога недопускан до преди свободен достъп до мултиплени многобройни източници, което позволява безпрецедентен досега по мащаб анализ и осмисляне на глобални потоци от информация. Това касае особено силно най-старата история на света, тъй като достъпът до най-древните уникални документи достигнали до нас е бил и най-силно ограничаван и възпрепятстван в миналото поради мултиплени фактори от най-различно естество.

В тази книга ще стане ясно, че това, което мнозина археолози и историци днес наричат "пред-историческа" (праисторическа) епоха "по дефиниция", поради липсата на идентифицирана писменост, която да "съхранява историческата памет", се оказва, че съвсем не е такава, защото става видно, (както ще се убедите сами), че в нея вече е имало писменост. Следователно границите на "историческата" писмена епоха трябва да се преместят много по-назад в древността. От декодираните в тази книга "праисторически" текстове, става ясно, че хората които са ги писали, съвсем не са били примитивни, както би се очаквало от досегашните установени "научни" представи, но показват концептуално ниво на мислене и изразяване, характерно и за по-късните и "по-модерни" епохи.

Поради казаното по-горе тази книга може да прозвучи на някои неподготвени за промени читатели и бивши авторитети в науката, като нещо заплашително за устоите на някои остарели догми в историята, археологията и антропологията, и да предизвика прибързани негативни реакции на противопоставяне и отрицание на уникалното откритие в нея. Това не би трябвало да ни учудва ни най-малко, защото последствията от едно такова откритие могат да преобърнат много принципни постановки в съвременната наука "с главата надолу". Освен, ако приемем, че нещата, които са били досега "с главата надолу" ще заемат най-после своето правомерно положение! Нещо подобно обаче винаги е ставало с по-революционните открития на нашето модерно време и това не само трябва да се очаква, но и да се приветствува от всеки свободомислещ и интелигентен човек.

Това не е поредният "опит за декодиране" на Плочиците от Градешница (5 хилядолетие пр.н.ера) и Караново (4 хилядолетие пр.н.ера). За разлика от всички предшествуващи "догадки", "опити", "тълкования", и разни представени предположения относно писмените знаци върху плочиците вече цели няколко десетилетия, тази книга, която е в ръцете ви, е научен труд, който дава ПЪЛНОТО И ОКОНЧАТЕЛНО НАУЧНО ДЕКОДИРАНЕ на всеки един писмен знак върху плочиците и резултатът е безпрецедентен и сензационен!

Уникалното на този научен труд е, че той разкрива буквално пред очите на читателя с елегантна изследователска методика, (която всеки насетне може вече да употребява в научните си търсения самостоятелно), всичките лингвистични детайли в процеса на откривателската дейност от този род, и директните необорими изводи следствие на точния пиктографски и йероглифен анализ и превод на праисторическите текстове върху плочиците.

За дисциплини като Балканистиката и Тракологията се оказват особено важни някои от декодираните думи в текста, които споменават името "Тракия" и "Територия на Тракия" преди около 7 хиляди години (в плочката от Градешница - пето хилядолетие пр. н. ера), както и свидетелството за развити тракийски орфически концепции преди около 6 хиляди години (в плочката от Караново - четвърто хилядолетие пр. н. ера), т.е. през такъв исторически период, в който досега се е считало, че не може да се говори, че траките са били автохтонното население на Балканите, защото името на епонима се отбелязва в познатите гръцки летописи касаещи най-ранен период свързан чак с бронзовата епоха (хилядолетия по-късно!). Още по-неочаквано е, че е открита такава древна писменост (най-древната досега в света!!!, предшествуваща тази на Шумер и Египет с около две хилядолетия!!!) у етнос като траките, които досега са били винаги "по дефиниция" считани за безписмен народ.

Нещо повече - от това, че и на двете плочици - тази от Градешница (5 хилядолетие пр.н.ера) и тази от Караново (4 хилядолетие пр.н.ера) е използувана една и съща писменост, следва че този тип тракийски пиктографски скрипт е бил в употреба поне за около хиляда години (между пето и четвърто хилядолетие пр.н.ера), а вероятно и за по-дълго. Не е изключено и много други считани досега за "декоративни" артефакти от този или последващите го периоди, да се окажат носители на същата писменост, която както ще се убедите сами от изложеното, представлява прото-йероглифно писмо, идентично по характер и подобно по стил на ранно-египетския му приемник, който е вече познат на масовия читател в по-късния му красиво стилизиран вариант от пирамидните текстове на една, (забележете!!!) над цели две хилядолетия по-късна епоха!

Мнозина измежду експертите в тази област биха били толкова неподготвени за една такава изненада, че сигурно биха обявили плочиците за изфабрикуван тенденциозен фалшификат. Само че, тези плочици не са новост, а са известни на научния свят вече от няколко десетилетия и са многократно изследвани, и експертно установени за автентични както по физикалност, така и по датировка. Съмнения за образци на прото-писменост са били нееднократно загатвани, но до този момент такава върху тях не е била оповестена никога като задоволително идентифицирана, нито като задоволително декодирана.

При по-нататъшен анализ, някои авторитети са търсели сходства между писмените знаци от тези находки и друг древен скрипт - Линеар А, докато други заявяват, че при плочките писменост най-вероятно няма, поради липса на повтаряемост на знаковите детайли (каквато се очаква да има от познатите линеарни писмености). Всички споделят мнението, обаче, че декодирането на това писмо, ако то е наистина писмо, може да промени из основи съвременните представи за древния свят. Така или иначе, на мен се падна привилегията да оповестя, че вследствие на моите изследвания, сега Тракийското Писмо е вече декодирано, и резултатите са безпрецедентни и революционни!..." ::: Д-р Стефан Гайд, 2006 година :::

https://books.bogari.bg/

http://institutet-science.com/interviu-s-tsvetan-gaid-trakiisko-pismo/

https://guidefoundation.org/izsledvaniya-statii-fondaciya-guide/

::: Красимир и Дияна Мерин, основатели на „Школата за изследвания на българската родова памет по Метода Гайд“ :::
Категория: Лични дневници
Прочетен: 6024 Коментари: 2 Гласове: 5
Последна промяна: 04.03.2019 10:54
                                image

„С каквито очи гледа човек, такъв е той“

(из „Тракийското Писмо Декодирано“, Д-р Стефан Гайд)


Размисли върху „Непоправимост“ и проникновението на Блага Димитрова

 ~:~  Блага Димитрова – възпитаник на Класическата гимназия в София и на Славянския факултет в СУ – е българска писателка, поетеса, литературен критик и преводач.

В творбите си тя създава една нова трактовка на Времето и Пространството, като предлага ту монологична разказваща рамка, ту рамката на раздвоено съзнание, чийто вътрешен диалог изгражда повествованието.

Този литературен подход създава една „двуфонична“ душевност, реализирана като памет-съзнание, която се превръща в своеобразна емоционална памет, характеризираща човешкия индивид изобщо.

Подобна емоционална памет може да опознае Времето и Пространството като паралелни светове чрез извикването на минало и бъдеще в настоящето – единствената част от "Времето", в която героите могат да опознаят истината за живота си – не действителният живот с направените  грешки, а новият, възможният живот с „зачеркнати една-две думи“ и „един-два изтръгнати мига, преработени и поправени“... Защото „напред всичко зависи от някогашните един-два мига“...

Затова и Блага остана в литературната ни история с проникновението, че вярната посока е „отклонението“ от предначертания от света живот, „отклонение“, което предлага втори шанс чрез „усилията да се промени пропуснатото“. Това „отклонение“ може да е различно за всеки, защото всеки „намира само онова, което търси“.

Затова и проникновението на Блага се изразява чрез „аз-а“, който вижда себе си като обект за другите хора; но и чрез „аз-а“, който не губи от поглед себе си като субект, който, осъзнал възможностите за промяна има потенциала пресъздаде едно различно бъдеще. За този „аз" на Блага, непоправимо е единствено "настояще без усилие нищожно, една-две думи да зачеркна, един-два жеста да прибавя"...

„Ако окото ти е здраво, то и цялото ти тяло е осветено, но ако окото ти е болно, то и цялото ти тяло е в тъмнина. И ако светлината в тебе е тъмнина, колко голяма ще е в теб тъмнината!“ (Св. Евангелие от Матей 6: 22, 23) и „с каквито очи гледа човек, такъв е той” (Д-р Стефан Гайд, „Тракийското Писмо Декодирано I)  ~:~

~ Изминатият път не си отдъхва,

извътре той ме изчегъртва цяла.

И още е горещ от мойте стъпки,

и още те кънтят във мене

със своята непоправимост.


И нищо там не се изтрива с гума.

Да бих могла един-два мига само

обратно да получа, да изтръгна,

за да ги преработя и поправя.

Сега ми е пределно ясно.

 

Усилие нищожно ще ми струва:

една-две думи само да зачеркна,

един-два жеста само да прибавя.

И всичко би се променило...


... А там напред зависи всичко

От някогашните един-два мига... ~


/из „Непоправимост“, Блага Димитрова/



::: Красимир и Дияна Мерин, основатели на „Школата за изследвания на българската родова памет по Метода Гайд“ :::

Категория: Лични дневници
Прочетен: 1462 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 03.01.2019 10:57
Търсене

За този блог
Автор: merini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 542795
Постинги: 211
Коментари: 52
Гласове: 250