/от Красимир и Дияна Мерин/
~:~:~ Древните Траки ~:~:~
Българските историци и антрополози и до днес не виждат в мистерията Тракия божествения корен на предците ни. Те създават алтернативни интерпретации на тракийските пиктограми и на вярванията на траките без Ис-Ус, техния Бог. По този начин се опитват да си присвоят силата на трако-богарите, без да дават на българския народ истината за неговото минало. За щастие, това направи д-р Стефан Гайд с декодирането на Тракийското Писмо, тъй като беше учен, който не искаше да е полезен само на себе си, а да помогне на народа да подобри своето битие.
Ползата от декодирането на Тракийското Писмо от д-р Стефан Гайд не беше свързана с изяществото на тракийските златни съдове и гробници, нито целеше да покаже магически (според историци и антрополози) послания, изписани върху артефакти и стени на древни храмове. Тя е сравнима единствено с делото на възрожденците, довело до Освобождението на България от Османско владичество!
Това е така, защото след разчитането на пиктограмите върху различни артефакти, д-р Стефан Гайд извади наяве архаичната вяра на богарите, дала начало на религиозните концепции и практики на всички световни религии – архаична вяра, която по-късно откриваме в оригиналното учение на Исус Христос в Новия Завет на Библията.
Тракия за мнозина е позната предимно от писанията на древни автори като Омир и Херодот. В тях обаче не се разкрива напълно мистерията на това име, което е свързано не само с най-първите известни обитатели на Европа, а с един духовен етнос със собствена самобитна култура.
След декодирането на тракийското писмо българите преоткриха Древна Тракия и траките с техните вярвания и народознание. Но дали всички имат еднакво разбиране за това кои са били Траките?
За Херодот те са били най-многобройният етнос, отстъпващ по многочисленост само на индусите, за археолозите са били майстори на изящни съдове и внушителни гробници, за историците – уникален древен народ, а за Омир - хора, които му напомнят за боговете.
За д-р Стефан Гайд обаче те са били и още нещо – носители на първата и най-древна и архаична вяра в Бог и създатели на първата писменост – извор на постоянно богословско откровение за света и технология за покоряване на природата и овладяване на нейните ресурси.
От тази вяра са заимствани религиозните концепции на всички древни религии, които в по-късните епохи са изгубили характерния за траките начин на мислене и изразяване на света. Всъщност, елегантната изследователска методика на д-р Стефан Гайд показа на всеки непредубеден учен, че Тракия не трябва да се разглежда като вкаменелост на една отминала епоха, а като извор за разбиране на съвременните езици, бит и култура на човечеството.
В този ред на мисли, Тракия за нас се превърна в оригиналът на християнската вяра, която е била практикувана от древните траки, апостолите на Исус Христос и християните от Първата Църква. Тракия и траките са знаменателно явление на Божественото Слово, превъплътено мистерийно в живота и вярата на посветените тракийски богарски ханове и техните синове, които следвали архаичната вяра на Орфей. Същата тази вяра ние открихме и в уверената изповед на Св. Апостол Павел, който, бидейки юдеин (тоест от еврейския етнос), се отказва от привилегиите на религиозната система на евреите, само и само да придобие посвещението в тракийската вяра в Ис-Ус (виж повече за това тук).
Несъмнено тази лъжа (измет) е била свързана с изопачените религиозни практики по онова време, които са се били отдалечили от оригиналния свещенически орден на тракиеца Садок (начинателят на Садокиевото свещенство), и които Св. Апостол Павел преоткрива сред християните от Първата Църква. Той е изключително постоянен в това последование, и когато се среща с апостолите след почти 14 години, те установяват, че няма какво да добавят на делата и практиките му.
Така че разбирането на целия Нов Завет на Библията би било непосилна задача, ако не се разберат орфическите мистерии, в които е ходил Св. Апостол Павел. Те са били толкова силни, че невярващите са решили, че е самият Бог, а повярвалите са започнали да се наричат „Павлови“ (или павликяни) – традиция, продължила столетия след това по българските земи. Очевидно по този начин посветените във великата мистерия на Тракийския Бог Дион Исус са искали на всяка цена да се разграничат от множеството християнски школи, сред които най-агресивни в желанието си за доминация над тракийските християни са били юдействащите християни, борещи се да наложат закона на Мойсей над всички повярвали в Исус. (Подробности за това има в книгата „Деяния на Апостолите, гл.15“ от Новия Завет на Библията)
Така е и до днес!
Вижте в подкрепа на това удивителната прилика между жетварския инструмент сърп (какъвто е бил в миналото) и тракийския йероглиф за Бог.
Приликата между пиктограмата за Бог и единия от сърповете на картинката по-горе е очевидна. В миналото е имало различни видове сърпове, които очевидно са били използвани за жънене на различни земеделски култури. Тук ви показваме тази прилика не за да правим подробен анализ на битовите дейности в миналото, а за да разкрием различните проявления на Бог в живота на всеки човек, които са различни поради различния поглед на всеки.
Нашите предци трако-богарите са разбирали, че Бог е дал на човек да се прехранва в духовен и материален смисъл като пожъне онова, което посее в живота си. Затова не са вярвали само външно, а са търсели божествените образи в живота. Те са разбирали, че каквито и умения да развият, всичко е единствено благодарение на уменията и качествата, придобити от познаването на Свещената Тракийска Реч, която е Божието Слово и Богът Ре (Слънцето на Душите Ис-Ус, а не езическите глупости за Амон-Ра в Египет, или други подобни вариации в различни култури и религии).
Това „превъзходно нещо“ е искал да познае на всяка цена Апостол Павел – мистериите на сътворението на двойника на Аз-а (прероденото земно его) чрез делата, мислите и думите на мистерийната вяра на тракийските християни, изповядвана от предците ни по нашите земи много преди появата на Исус Христос в Палестина.
Повече за мета-морфо-(ста)зите като производни от мети (мисли), морфи (орфическите думи на сила, или думите на вяра) и стази (пози, или заставане в молитвен дух) можете да прочетете в „Тракийския Орфизъм I - за напреднали“ на акад. Цветан Гайдарски.
Затова и формата на сърпа е така видимо свързана с йероглифа за Бог – защото именно според тези мета-морфо-(ста)зи човек получава житейския си дял, който Дион Ис-Ус е определил за всеки – според онова, което мисли, говори и прави. Същото беше потвърдено от Исус Христос в Новия завет: „Каквото посееш, това ще пожънеш“.
Така че в своето битие, нашите предци са изповядвали на дело вярата си, че жънат онова, което са си направили труда да посеят (без да се оплакват от управниците или несгоди в живота).
Учените по цял свят винаги са изказвали мнения, че различните древни йероглифни и пиктографски символи може би са образци на прото-писменост, но тъй като сред тях никога не е имало просветени от християнската вяра учени – наследници на трако-богарите като д-р Стефан Гайд, не е имало кой да изведе необорими доказателства, че праисторическите текстове върху артефактите от Тракия (познати на историци, археолози, антрополози и обикновени хора) са всъщност записи на Орфеевата (орфическа) вяра на предците ни.
Тази древна орфическа (Орфеева) вяра е била заимствана от гърци и евреи много по-късно, а доказателства за това можем да открием в митовете и легендите на тези народи, разпространени по-късно и сред останалите народи по света. Но благодарение на просветеността на д-р Гайд вече можем да черпим от живителните сили на тракийския Език, напоил културата, обичаите и бита на българите, за да разбираме по-добре и технологията на човешкия прогрес.
Защото въпреки че оригиналният свещен тракийски език е коренът на културата на народите по света, „както гледа човек, такъв е той... (Еклесиаст)“ и „ако окото ти е здраво, то и цялото ти тяло е осветено, но ако окото ти е болно, то и цялото ти тяло е в тъмнина. И ако светлината в тебе е тъмнина, колко голяма ще е в теб тъмнината!" (Св. Евангелие според Матей, глава 6, ст. 22-23).
Ето какви интересни неща споделя още д-р Гайд по темата в първата от книгите си:
С какви очи гледаме ние на предците си - траките? Защото древните ни предци са предпочитали да "посеят" и "оплодят" свещената родна земя със свещените златни съдове и образи на Тракия, вместо да ги завещаят на своите преки наследници, или прахосат в разгулен живот, както правят днешните жалки "царски подобия". Така те са пишели вечни строфи, останали за далечните бъдни потомци, за да живеят имената им вечно. За тях мистерията на Призоваването е била най-възвишено изкуство и това да леят сами тези съдове за свещени излияния е било духовно преживяване…“ /Тракийското Писмо Декодирано I, Институт по Трансцендентна Наука София, 2006, гл.2/
И така, „каквото посееш, това ще пожънеш“! Ние избрахме да повярваме в тракийския произход на вярванията на първата църква, в Орфео-тракийския произход на християнството и знаем, че орфическите практики на нашите предци могат единствено да облагородят битието и вярата на всеки човек, стига той да им даде място в сърцето си.
А българският народ може да благоуспее единствено в пазенето и развиването на знанието за тези практики. Процес, който за щастие вече започна с откритията на д-р Гайд…
~:~:~ Тематични Раздели ~:~:~
:: Древните Траки ::
:: Личностно Развитие ::
:: Родолюбие ::
:: Истински Истории ::
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
::: Последвайте ни в клуба Родова Памет на facebook.com/groups/rodovapamet/ и на страницата на Блога на Мерин на facebook.com/meriniblog/, за да следите нашите анализи и коментари според разбирането ни за стойностните неща в животa. :::
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~2. ::: Древните Траки
3. ::: Личностно Развитие
4. ::: Родолюбие
5. ::: Истински Истории
6. ::: БЛОГЪТ НА МЕРИН в BlogSpot
7. В защита на истинската родова памет на българите от новите „нашественици“
8. „Животът ще дойде по-хубав от песен, по-хубав от пролетен ден” ::: Никола Вапцаров :::
9. Пресконференцията в БТА „Прародината на древните гали (келти) - Древна Тракия“ и големият пробив на Института по Т-Наука в декодирането на тракийските руни