Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
~:~ Copyright, All Rights Reserved – Нищо от написаното в Блога на Школа Мерин не може да бъде възпроизвеждано, копирано и/ или съхранявано в база данни без изричното писмено съгласие на създателите на Школа за изследване на българската родова памет МЕРИН. ~:~
Автор: merini Категория: Лични дневници
Прочетен: 318266 Постинги: 175 Коментари: 31
Постинги в блога от Септември, 2019 г.
image

„... Човешката мъдрост и философия за Бога са посредственост и глупософия!... Колко време трябва да разбереш това, което наричаш „прости неща"! Нима е „просто" нещо да намериш себе си? И нима е изгубено времето, преминало в търсене на Божията Премъдрост?... Наричаш странствувансто си из толкова много чужди земи напразно, сякаш че натрупаният опит в тях не означава нищо?... ~ Из „Тракийските хроники“, Фондация „Градът“, София 2010

Тракийската Орфика винаги е била съкровищница на Логоса и Неговата София (Премъдрост) и е съвсем логично да има приемственост и даже тъждественост между християнския гносис (знание) и орфическата книжнина. Изобщо не е за учудване, и че орфическите християни някога, а и днес, цитират ученията на първоапостолите и Думите на Иисус Христос в свещените писания, като пример и образец на Истинската Орфика.

Тракийските орфици се покланят от дълбока древност на Бог, чието име е идентично с това на Християнския Бог, а именно Исус (при траките - Дион-Исус = Слънцедатния Исус, или Слънцето-Исус). Очевидно Тракийският Дионисус (Дионисий, Дион-Исус) и Християнският Исус имат много обши характеристики

... Тя, орфическата Премъдрост, като практично знание, е функционираща и днес във всяка област на човешката култура и обществената деятелност. Божествената София /Премъдрост/ е валидна и безценна като духовно помагало, независимо от вероизповеданието и светогледа на практикуващия. Това е така, защото много преди да се разделят и обособят като отделни подходи и дисциплини на познанието и битието, науката, изкуството, религията, както и обществените взаимоотношения, са били Едно Единно Цяло... И днес, когато четем древните образци на Тракийското Софиянско учение, се удивляваме от красотата и възвишеността на идеите в тях. Защото и днес писанията на античните и средновековните отци на църквата затрудняват съвременните преводачи и изследователи на тяхното наследство, поради сложността на мисълта и богатството на езика на авторите им...

... Няма общуване, общност или обществени взаимоотношения без участието на скритите принципи на Орфическата София (Премъдрост). Всяко изкуство и творчество, освен като отражение на вътрешните светове, представлява своеобразен диалог на автора със своето минало, бъдеще и настояще, но преди всичко има за цел, посока и адрес - другия (другите), като плод на стремежа, копнежа на твореца да сподели своите достижения, знания и преживявания, за да бъдат оценени, запазени и съпреживявани като събитийност от другите и заедно с другите...

... Така както тракийските хероси са първичните прототипи на гръцките смъртни и безсмъртни персонажи, така и деветте Музи (първоначално три) са жрици на Храма (Орфей), вдъхновителките на човешкия род, извиращи от Тракийската София...

... Музите в орфическата традиция са персонифицираните творчески еманации на Божествената София /Премъдрост Божия/. Мъдрост означава познание, но и способност. Тя е способността за познание, тя е и познанието, което дава способност за всичко. Като първа най-типична характеристика на Божествената природа на Благото, Премъдростта (София) прониква навсякъде, във всички светове...

...Естествено, винаги е имало пародии и извращения на свещените традиции измежду всички народи, сред които се е разпространило първоначалното Богопоклонение и Орфическата София / Премъдрост Божия /, което с пълна сила важи и за елинските имитатори и гърчеещите се родоотстъпници. Буквалното разбиране показва непознаване на Мистерийния Език на Призоваването, който са използвали нашите прадеди, което е причина за пародийния вид на Божествения свят в гръцката религия, както и за безброй недоразумения в тракологията днес. " ~ из„ „Тракийският Орфизъм за напреднали“, Академия Орфика, София 2007 г.

... Древнотракийската религиозна мисъл, философия и култура се отличават с много високо ниво на интуитивна архитипна духовност, концептуалност, и уникална обществено-управленческа актуалност още от четвъртото хилядолетие пр.н.ера (едно-две хилядолетия преди подобни схващания да са регистрирани сред други етноси и на други места по света).

Както се убедихме от подробния анализ на текстовете върху Тракийските Плочици (от Градешница и Караново), нашата начална хипотеза, че Тракия е "оплодила Египет с богатствата на Древната Реч и Писмо" (както ни загатваха тайните орфически текстове, цитирани в началото на този труд), съвсем не ни изглежда вече необоснована или трудно доказуема!

Доказателственият материал поместен в тази книга, превръща първоначалната ни хипотеза в сериозна научно обоснована теория, която единствено може да даде задоволително научно обяснение за множеството религиозно-философски и културни феномени, запазени в текстовете на Древен Египет, повлияни от Древна Тракия и архаичната (първична) религия на Древна Тракия (от 5-4 хил.пр.н.ера), и намерили своето по- нататъшно развитие на Египетска почва, където и придобиват своя по-късен, чисто Египетски стил и културен облик...

... Орфическите концепции духовно оплождат поселения на древния свят чрез Тракийската експанзия, колонизация и диаспора, упражнявайки културно и цивилизационно влияние далеч от сърцето на Тракия - родината на патриарха Орфей. Тази тенденция се засилва през елинистичния период след завоеванията на Александър Македонски, през която бурна епоха Тракийската София (Премъдрост) е спойката за интеграцията и синкретизма между различните местни и глобални културни влияния, вярвания и традиции, един вид интелектуалния й духовен „хоросан" за сградата на една наистина глобална цивилизация....

... Нашето изследване ни дава автентично свидетелство от самите автори на свещената литература в ранно-християнските общества и общности, разкриващо процесите на историческа приемственост в Богооткровението - между Орфическото познание на древната Тракийска Премъдрост (София) и историческата Теофания (Явление на Божеството)...

... По политически и верски причини са правени многократно опити да бъдат заличени във времето тези белези и свидетелства в свещените текстове. „Вездесъщите фарисеи" (този път не книжниците- членове на юдейската религиозна партия в Палестина, но влиятелните имперски администратори) се опитват отново да скрият Ключа на Знанието, като поставят нова идеологическа завеса от импотентна религиозна схоластика, забулваща Свещените Тайни на Бога-Слово. За тази цел, тълкователи на свещените текстове, верни на имперската политика, преписват и превеждат така автентичните писания, че техният езиков „пласт" покрива и преиначава оригиналното послание, което съдържа много повече дълбочини и Божествени Тайни. Така до масовия читател достигат неточни преводи и една скопена версия на свещените книги, „задръстена" от понятия и идеологеми, вменени от недобросъвестните редактори...

... В голямата си част херметическите и орфическите писания се припокриват в значителна степен... И тъй като орфическите текстове са най-древните (плочите на Орфическия Завет и най-старите глави от Тракийската книга на мъртвите датират от 5000-4000 г. пр.н.ера), следователно те са на практика и първите „херметически" текстове, написани на тракийски пиктографски скрипт, преписвани по-късно на бохарската фонетична азбука и най-сетне на преводни езици като гръцки, латински, славянски и др., между които и J. Brashler, P. Dirkse, D. Parrott - The Nag Hammadi Library, 1978) латинската (най-пълна) версия на „Асклепий" и тази от Наг Хамади представляват един и същ по-ранен и от двете текст, ние представяме тук част именно от латинската версия, за сравнение с по-ранни тракийски орфически текстове:

Тайната Проповед на Планината. Трижди Величайшият Хермес към сина Тат“:

Тат: Кой е сеятелят, татко, защото съм в пълно неведение.
Хермес: Това е волята на Бога, сине мой.
Тат: И от какъв род е този, който се ражда на света, татко? Защото аз не споделям онази същност у мен, която излиза извън пределите на чувствата. Този, който е роден, ще бъде Син на Бога, различен от Бог
Хермес: Изцяло, защото е съставен от всички сили.
Тат: Татко, ти говориш с гатанки, не като баща на син.
Хермес: Сине мой, този Род никой не го учи, но когато той пожелае това, паметта му се възражда от Господа...
Тат: Разкажи ми за това. Кой все пак е творецът на Прераждането?
Хермес: Синът на Бога, Единият Човек, по Волята на Бога... (текст: R339-348, Р. 114-128, Pat. 15b-17b, Corpus Hermeticum ХIII) ~ Из „Трижди Величайшия Хермес, Джордж Р.С. Мид, Военно Издателство, София 2005 г.

Същият откъс, ползващ очевидно по-различен орфически първоизточник, е представен в кодекса на „Тракийските Послания" в следния вид:

„Песента на Орфей. Тайна Беседа между Тройно Великия Тълковник и Сина му“:

„- Но кой посява това семе, Отче мой, нищо не разбирам!
- Сам Бог в Своята Воля, дете мое.
- Добре тогава, а това, което се ражда отново, това пак аз ли ще съм? Същата ли природа като сега ще имам?
- Роденото ще бъде с ново естество - Божествено и ще бъде Дете на Бога, Който е все во все, и природата на Баща си ще има, в Когото са Силите.“ ~ Из „Тракийските послания“, Bulgarian Language Copyright © byThe Thracian Church (See Dedication & Copyrights & Authorizations Page), Фондация "Градът" София 2005 г.

~ Из „Тракийското писмо декодирано", Д-р Стефан Гайд, Институт по Трансцендентна Наука,  София 2006 г.
Категория: Лични дневници
Прочетен: 428 Коментари: 0 Гласове: 1
image

Какво научихме за тракийския орфизъм и за обичаите в древна Тракия от
представлението „„Мистериите на тракийския херос" на Академия Орфика по време на спектакъла "Мистиката на долината" организиран от община Казанлък, на могилата „Шушманец“ до гр. Казанлък Шушманец на 31.08.2019 г?

„...
Свещена Тракия е земята, в която миналото съществува като паралелна реалност на настоящето и бъдещето. Свят в който мистериите на призоваването отварят входа към вълшебния свят на херои и свръхестествени същества. Херооните са точно такива врати към отвъдната реалност, които се отварят чрез орфическите тайнства на Възкресението, съхранени от времето преди свещената Красота да се профанизира до маскараден театър....“ из „Мистериите на тракийския херос" на Академия Орфика.

~:~: „... Орфическото изкуство не трябва да се разбира само като умението да създаваш комуникативни форми или предмети с художествена стойност, но преди всичко като изкуство на живеенето, познание на Битието, на себе си и Първоизточника, Мъдростта да твориш дълговечно добро, което като материално ехо се проектира в паметници на културата, които потомците наследяват.

Орфическата Култура е Майка на култивирането на човешкото битие по подобие на идеалния негов първообраз /първообрази - ейдоси, архетипи/, който живее в нас и който според Тракийския Епос е отражение на Първичната и Вечна Действителност.

Култивирането в орфически смисъл е възстановяване и облагородяване на човешката природа, сакрализиране на външното пространство като светилище на Творческия Дух, като свещена територия на "късче" пресътворена земя. Това външно пространство е не само физическо, то е пространство на взаимоотношенията в семейството, рода и общността, среща за взаимовръзка между Азът и Не-Азът.

Поради това е толкова актуална и днес орфическата концепция със своето социално и обществено послание за хармония и интеграция.


Любовта всичко съединява, учи Свещеното писание, и това е именно така, защото само в разбирането на другия, в разпознаването в него на същите вечни
екзистенциални съдържания, ние можем да намерим Мир с другите и със себе си, да бъдем едновременно верни на Завета на предците си и актуални за модерните предизвикателства на съвременния прочит...“ ~:~:~

::: из „Тракийския
орфизъм - определение“ от книгата „Тракийския орфизизъм за напреднали“, Академия Орфика, София, 2007г. :::

Категория: Лични дневници
Прочетен: 447 Коментари: 0 Гласове: 3
Последна промяна: 02.09.2019 14:53
Търсене

За този блог
Автор: merini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 318266
Постинги: 175
Коментари: 31
Гласове: 210