Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.12.2016 23:18 - Историята на Двамата Свидетели
Автор: merini Категория: Лични дневници   
Прочетен: 475 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 05.02.2017 23:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

Историята на Двамата Свидетели

 /от Красимир и Дияна Мерин/

~:~:~ Древните Траки ~:~:~

 

„…Какви са тия две маслинени клончета, които през двете златни цеви изпразват из себе си маслото като злато? А той в отговор ми рече: Не знаеш ли какви са те? И рекох: Не зная, господарю мой. Тогава каза: Те са двамата помазани, които стоят при Господаря на целия свят.…“  /Книгата на пророк Захарий, гл. 4, ст. 11-14/

„…И в закона, да, във вашия закон е писано, че свидетелството на двама(та) е истинно....“ /Евангелие на Йоан гл. 8, ст. 17/


         
Има Двама Свидетели за потвърждаването или доказването на всяка истина. Още в древни времена, ако двама свидетели са докажели нечие престъпление (виж Второзаконие, гл. 17), престъпникът е бил наказван безпощадно.

          За да разберем кои са тези Двама Свидетели, трябва да разгледаме откритията за жреческия език, писменост и вяра на трако-богарите според научните разработки на д-р Стефан Гайд и акад. Цветан Гайдарски.

          Първо, нека видим какво казва д-р Стефан Гайд по въпроса за концепциите за Сътворението у трако-богарите.

         Те са разбирали личността на Бог като
Единоначалието (Монадата), разделянето на Две (Ди-адата) и раждането от двете на Третото (появата на Триадата, или "Троицата"). Възможно ли е „едното маслинено клонче“ (единият Свидетел) да е свързано с Декодирането на Древното Тракийско Писмо?

         „
В Древна Тракия се раждат едни от най-фундаменталните и абстрактни мисловни концепции, които оформят типичното за човека мислене за много хилядолетия след това. Нека да видим точно как.

          Един от най-често срещаните пиктографски знаци по множество артефакти от Градешница удивително повтаря все един и същ мотив. Това става с толкова натраплива честота и упорство, че неизбежно възниква въпросът, какво пък толкова много е занимавал умовете на тези древни жреци-мъдреци, та са се отдавали толкова усърдно на размишления по този проблем. А ето и някои от тези артефакти, преобладаващи между които са малки глинени фигурки (статуетки), разгледани в този труд за целта на нашето научно изследване:

image
Както става видно по-горе, следните пиктографски мотиви са най-често срещаните и повтарящи се сред множество артефакти от Култура Градешница:

image
Индивидуалният пиктографски знак, който толкова настойчиво се повтаря е
imageи той отговаря на по-късно стилизирания египетски йероглиф
imageозначаващ „Единство”, „Един”, „Една”, „Едно Цяло” и се произнася в древно-египетския фонетично „УА” (или “uet” - „сам” според проф. Владимир Георгиев в „Траките и техния език”, 1977 г., стр.102). Вероятно вече сте забелязали от горното, че дори ние днес по цял свят отбелязваме „цифрата 1” със същия тракийски пиктографски знак, изобразен по-горе! А някой би казал, че сме го били приели от арабите! Може да е било „през арабите”, но мисля, че вече сме сигурни от горното, че не е „от арабите”, а от нашите древни достойни предци траките! В нашите тракийски фигури от Градешница, този йероглиф се среща особено често в следната огледално-симетрична комбинация:
  image отговаряща на древно-египетския вариант  image

Понякога, (което е особено важно за нашето изследване) срещаме уникалната (и типична само за Тракия) комбинация, в която двата симетрични знака са свързани в едно цяло, по следния начин:
image
Тази комбинация би могла да означава само едно „Единство”, което е в процес на разделяне на Две части, всяка от които поотделно вече обособена сама , остава пак „Едно Единно Цяло” и представлява напълно „Единия” (или „Едната”), от който (от която) се отделя!
image С други думи, това , което описват пиктографски нашите предци с подобни факти при Градешница, е вечната мистерия, обект на размишление за всички следващи философи и мъдреци, а именно – мистерията на сътворението и произхода на света от Единоначалието = Единият Бог (Монадата), чрез разделянето на Две (поява на Ди-адата) и оттам раждането от двете на Третото (и така появата на Триадата, или "Троицата"), които чрез последствуващи безброй трансформации, съединения, деления и прочее, възпроизвеждат цялото многообразие на "всичко видимо и невидимо", т.е. на целия сътворен и съществуващ свят, който от своя страна продължава да е в "процес на сътворение" на множество (забележете!) нови светове и до настоящия момент! Поради по-горните концептуални връзки мнозина изследователи на йероглифното писмо с право считат, че е твърде вероятно и йероглифът  image означаващ "Бог" да произхожда от йероглифа imageилиimage  означаващ „Единият” (от Когото е произлязло всичко!). /Д-р Стефан Гайд, Тракийското Писмо Декодирано – II, гл. 4/ 

           Второ, нека видим какво казва акад. Цветан Гайдарски по въпроса за вярата на първите (орфически) християни, които са изповядвали древната трако-богарска вяра в Дион Исус.

          Те са разбирали личността на Бог като
Единна, но с много прояви в човешкото естество, която след възкресението на Христос присъства в света чрез множеството проявления на Неговите Елементи в посветените Му. Възможно ли е „другото маслинено клонче“ (вторият Свидетел) да е свързано с Трако-Богарското Орфическо Християнство

           В орфическото познание за Бога, Логосът е Един, но има многоразлични Негови прояви - Интелект, Присъствие, Образ (Образи), Тяло (тела), Воля (желания), Име (Имена), Сила (сили), Дух и много други. Той е едновременно Богът на Науката, но и Богът на Изкуството, Богът на Истинското Богатство, но и Богът на Справедливостта, Богът на Живота, но и Богът, който притежава Властта над Смъртта и Разрушението.  

           Въпреки, че е Един, се проявява в много "роли", понеже и субектът, който Го боготвори и съзерцава не е само един, нито човешкото същество е едноизмерно и еднофункционално. За разлика от религиозната догматика, която се стреми да дефинира Бога и Неговите дела, Питагорейският орфизъм е духовната наука, изучаваща Мистериите на Божествения живот, тайнственото Изкуство на Въплъщаваното в човека на вечните логоси, и творческия дълговечен плод от тяхното "работене" в него.  

            Промененият човек и Благодатта (новата природа) в него се проявяват в мултиплицираните персонификации на Личността, в множествеността на Нейните архетипи. Тази полипотенция е един вид "клониране" духом на Индивидуалността в многото измерения и проявления на битието.  

           Така Господ Бог - Христос след своето възкресение и възнесение, се осъществява и присъства всред човечеството като множествено проявление на Неговите Елементи във и чрез Неговите посветени („...Тялото е едно, а има много части...Първо Послание до  Коринтяни, гл. 12, ст.12); Да се всели Христос във вашите сърца...” – „Послание до Ефесяни, гл. 3, ст.17).  

            Това Божествено "умножение" е разкрито от Спасителя чрез дълбоката символика на умиращото зърно и раждащият се от него житен клас (Св. Ев. според Йоан 12:24; Св. Ев. според Марк 4:8), също в притчата за Сеяча на семето, както и чрез знамението, описано в евангелския разказ за петте хляба, с които нахранва пет хиляди души („Св. Ев. според Марк, гл. 6, ст. 39-45“) Това е същността на Питагорейското учение – Многоразличният Един в Цялото, Монадата, разгъната в Числата, достигащи отново до единното Цяло в Хилядата.“ (Акад. Цветан Гайдарски,Тракийският Орфизъм-I, Питагор и Орфическото Учение)

          А сега ще ви разкажем историята на Двамата Свидетели от Откровението на Св. Апостол Йоан“, които както вече разбрахме са Пътят (Guide), начертан от Свещеното Тракийско Писмо, и Пътят (Guide-Arih), начертан от Трако-Богарското Орфическо Християнство.

          И ще се даде на Двамата Свидетели, облечени във вретище, да пророкуват хиляда двеста и шейсет дена.

          Тези Свидетели са двете маслинени дървета и двата светилника, що стоят пред Бога, Господа на земята. И ако някой иска да ги увреди, огън ще излезе из устата им и ще погълне враговете им; ако някой поиска да ги увреди, така трябва той да бъде убит.

          Те имат власт да затворят небето, за да не вали дъжд в дните на тяхното пророкуване, и имат власт над водите да ги превръщат в кръв и да поразят земята с всякаква пораза, колчем поискат.

          И когато завършат свидетелстването си, звярът, който излиза из бездната, ще встъпи в бой с тях, ще ги победи и ще ги убие, а труповете им ще остави по стъгдите на големия град, който духовно се нарича Содом и Египет, дето и Господ наш биде разпнат.

          Мнозина от народите и колената, от езиците и племената ще гледат труповете им три дена и половина и не ще оставят да бъдат положени труповете им в гробове. Жителите на земята ще се зарадват за тях и ще се развеселят; и ще си пратят дарове един другиму, понеже тия два пророка мъчиха живеещите на земята.

          Но след трите и половина дни у тях ще влезе дух на живот от Бога и те ще се изправят на нозете си, и голям страх ще обземе ония, които ги гледат. Тогава ще чуят висок глас от небето да им казва: възлезте тука. И ще възлязат на небето в облак, и враговете им ще ги видят

Откровение на Св. Апостол Йоан, гл. 8, ст. 4-12;


 
~:~:~   Тематични Раздели   ~:~:~

:: Древните Траки ::
::
Личностно Развитие ::
::
Родолюбие ::
::
 Истински Истории ::

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

::: Последвайте ни в клуба Родова Памет на facebook.com/groups/rodovapamet/ и на страницата на Блога на Мерин на facebook.com/meriniblog/, за да следите нашите анализи и коментари според разбирането ни за стойностните неща в животa. ::: 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




Гласувай:
3
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: merini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 188938
Постинги: 123
Коментари: 19
Гласове: 159