Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Постинг
15.05 11:03 - Истинското познание се пази във всеки от нас във вътрешната книга написана от Твореца, в дълбините на нашата природа
Автор: merini Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1068 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 15.05 11:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

Истинското познание се пази във всеки от нас във вътрешната книга написана от Твореца, в дълбините на нашата природа

 /от Красимир и Дияна Мерин/

 

~:~:~ Личностно Развитие ~:~:~

 

              ::: Блага Димитрова ::: „… Има дребни лъжи, разбира се! Но човек, като свикне да скрива истината, да я изопачава, може да сътвори големи лъжи!... Аз бях готова в огън и вода да се хвърля, за да измия петното от името си, да туря най-сетне край на дребните лъжи и премълчавания, които ме гнетяха. Още сега, на часа!... Хора, едвам научени с дългогодишни усилия да говорят, да владеят човешка реч, започват да се учат на мълчание. А то е много по-трудно от говора. Мълчанието изисква и съответен манталитет. То води до мълчащ израз на лицето, до мълчащ поглед, до мълчащ жест, което значи – без израз, без поглед, без никакъв жест. То води до мълчащи мисли, което значи спряно мислене. Защото, за да мислиш – трябва да спориш, да опровергаваш, да се съмняваш, да търсиш истината по всички посоки. Мълчанието води до запушване на волята, до закостеняване на характера. Мълчанието убива човека и го връща към животинския стадий…“ ::: фрагменти от „Пътуване към себе си“ (1965) :::

            ::: Д-р Стефан Гайд ::: „… Още Питагор (родом тракиец!) свързва Словото и Езика (Логоса) с Науката за Трансцендентните проявления на Божествената Монада в Множествеността, откъдето като мироглед учените-деисти и мислителите в епохата на Просвещението доразвиват доктрината за Бога на Философията и Науката. Творчеството на такива имена като Джон Спенсър, Ралф Къдуърт, Джон Толанд, Уилям Уорбъртън, Райндхолд Фридрих Шилер, и много други, може и трябва да се разглежда именно от дистанцията на времето, извън контекста на тяхното съвремие, отвъд ограничеността на епохата и тяхното собствено разбиране за собствената им мисия, за да се обогати картината на света и със техния дискурс.

            Именно те постулират, че по своя характер "мистични" и "трансцендентни" са не само религиозните откровения, но и всички открития в науката, от което следва изводът, че истинската наука по природа е трансцендентна, ако и да не са я наричали така. Всяко значимо откритие като ново стъпало по стълбата на прогреса, не произлиза просто и само от "обективната" (външна) реалност, но е преди всичко умозаключение, или по-скоро умозрение на субекта и неговата субективна перцепция и частно наблюдение. Революционните прозрения в науката съществуват като хипотези първично вън от опита, който разбира се последва, с цел да потвърди (или опровергае) предположението на учения. Най - известен от многобройните примери е този за атомите дефинирани първо от учения-философ Демокрит без наличността на техническия инструментариум, който много векове по-късно потвърждава верността на неговата теория, родена по независим от видимата физическа реалност чисто субективен път на наблюдение, съзерцание и размишление.

            Такъв субективизъм в познанието доказва съществуването на действителност, мироглед и "спомняне" на предишен опит запазен в хранилището на колективната памет. Такъв подход към света и божествените еманации е добре познат и прилаган през вековете от цяла плеяда учени-мистици като Нютон, Паскал, Менделеев и други, които са едновременно природоизследователи-естествоизпитатели и богослови-езотерици, което не противоречи на тяхното честно и безприс-трастно регистриране на физическите феномени, но балансира тяхната човешка ограниченост с мултидименсионалността (многоизмерността) на интуитивното познание.

            Истинското познание, казва философът, се пази във всеки от нас във вътрешната книга написана от Твореца, в дълбините на нашата природа. Затова, като очевидец и оценител на феномените на цялото мироздание, всеки сам е потенциално най-добрият учител сам на себе си, ако разбира се, е способен да отвори своите вътрешни "очи" и "уши" за това, което Логосът ни учи в нашата най-съкровена вътрешност. И понеже Познанието не съществува вън от човека, затова и Бог е познаваем именно и само като антропоморфен Бог, както и феноменът на мирозданието е откриваем единствено поради Словото, което присъствува едновременно и вездесъщо в човека и в цялата природа. Така чрез аналогиите и подобията всичко е познаваемо, но само докъдето всеки е достигнал в познание на самия себе си. Лично за себе си аз съм открил в християнския мистицизъм именно такава уникална възможност за истинско себепознание и познание на скритата Същност на Природата, отвъд сянката на нейните външни явления, за каквато говорят Климент Александрийски и докторите основоположници на християнската наука…::: из „Тракийското Писмо Декодирано I :::

 

~:~:~   Блогът на Мерин   ~:~:~

::: Тематични Раздели :::
::: Апология на Християнството :::
::: Древните Траки :::
:::
Личностно Развитие :::
:::
Родолюбие :::
:::
 Истински Истории :::

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
::: Ако ни последвате в клуба Родова Памет на facebook.com/groups/rodovapamet/ и на страницата на Блога на Мерин на facebook.com/meriniblog/, ще можете да следите нашите анализи и коментари според разбирането ни за стойностните неща в животa ::: 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




Гласувай:
3
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: merini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 127765
Постинги: 104
Коментари: 13
Гласове: 130