Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Профил на merini
Име:
КрасимирДияна Мерин

Интереси:
::::: meriniblog@outlook.com ::::: https://www.facebook.com/krisdiamerin ::::: https://www.facebook.com/meriniblog/ ::::: https://www.facebook.com/groups/rodovapamet/ ::::: https://meriniblog.blogspot.bg/?view=magazine :::::

Статистика
Популярни постинги:
63

Постинги този месец:
5

Гласове този месец:
5

Коментари този месец:
0

Любими блогове:
2

Блогъри добавили в любими:
11

Блог вълни:
107
Последни постинги

image
~:~ Който търси истината за корените на българската култура и духовност трябва да копае надълбоко и да не се ограничава с Wikipedia и популярните учебникарски версии… Това образователно видео, създадено от екипа на „Еклектика“ и насочено най-вече към чужденци, е стъпка към популяризирането на истинската българска история. По-долу представихме и слайдовете от видеото с превод на текстовете на български език за онези, които не знаят добре английски език. ~:~

~:~ източник: http://eklekti.com/VELIKATA-MANIPULACIYA-POPULYARNI-MITOVE-I-ZABLUDI-OTNOSNO-BYLGARSKATA-ISTORIYA/ ~:~

::: https://www.youtube.com/watch?v=vucAOggZHL8 :::
::: https://meriniblog.blogspot.com/2018/03/v-behaviorurldefaultvmlo.html :::

::: „ИЗГРАДЕНИТЕ ОБЩОПРИЕТИ ПРЕДСТАВИ ЗА БЪЛГАРСКАТА ИСТОРИЯ“ ::: /текстът към слайдовете/ :::

1. „СЛЕД ОСВОБОЖДЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ ПРЕЗ 1878 ГОДИНА, ТАКА НАРЕЧЕНИТЕ ‘ВЕЛИКИ СИЛИ’ СЕ ПРОТИВОПОСТАВЯТ НА СЪЗДАВАНЕТО НА СИЛНА БЪЛГАРСКА ДЪРЖАВА НА БАЛКАНИТЕ. ПРЯКО ПОТВЪРЖДЕНИЕ ЗА ТОВА Е РАЗМЕРЪТ НА НОВОСЪЗДАДЕНОТО КНЯЖЕСТВО БЪЛГАРИЯ, КОЕТО БИЛО ЕДВА ЕДНА ТРЕТА ОТ ЦЯЛАТА ТЕРИТОРИЯ, НАСЕЛЕНА С БЪЛГАРИ.“

2. „ВЕЛИКИТЕ СИЛИ ИЗПОЛЗВАЛИ ОЩЕ ПО-СИЛНО СРЕДСТВО ОТ ПОЛИТИКАТА – ТЕ СЕ ОПИТАЛИ ДА ФАЛШИФИЦИРАТ НАШАТА ИСТОРИЯ. ЛЕСНО БИЛО ДА СЕ ОКАЖЕ ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ИСТОРИЧЕСКИТЕ ВЪЗГЛЕДИ НА НОВИТЕ БЪЛГАРСКИ УЧЕНИ, ЗАЩОТО ПОВЕЧЕТО ОТ ТЯХ БИЛИ УЧИЛИ В РУСИЯ ИЛИ ВИЕНА.“

3. „ТОВА ДАЛО НАЧАЛО НА ТЕОРИИТЕ ЗА СЛАВЯНСКИЯ И ТЮРКСКИЯ ПРОИЗХОД НА БЪЛГАРИТЕ И ЗА ВНЕЗАПНОТО „ИЗЧЕЗВАНЕ“ НА ТРАКИТЕ ОТ НАШИТЕ ЗЕМИ.

4. ЗА СЪЖАЛЕНИЕ, ТАЗИ ОГРОМНА МАНИПУЛАЦИЯ СЕ ОКАЗАЛА УСПЕШНА.

5. ПРОИЗХОДЪТ НА БЪЛГАРСКАТА НАРОДНОСТ – НАИСТИНА ЛИ ТРАКИТЕ СА „ИЗЧЕЗНАЛИ“?

6. СЪВРЕМЕННИТЕ ИЗСЛЕДВАНИЯ В ТАЗИ ОБЛАСТ ПОКАЗВАТ, ЧЕ БЪЛГАРИТЕ НЕ СА РАЗЛИЧНИ ОТ ТРАКИТЕ КАТО НАРОДНОСТ И ИМАТ МНОГО МАЛЪК ПРОЦЕНТ АЗИАТСКИ ГЕНИ (ПО-МАЛКО ОТ 1,5 % – ВИЖ РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ ГЕНЕТИЧНОТО ИЗСЛЕДВАНЕ НА АКАД. АНГЕЛ ГЪЛЪБОВ).

7. „БЪЛГАРИ“ Е ЕДНО ОТ ИМЕНАТА НА НЯКОИ ТРАКИЙСКИ ПЛЕМЕНА, КОИТО СА ОТИШЛИ НА СЕВЕР ОТ РЕКА ДУНАВ И СЛЕД ОПРЕДЕЛЕН ПЕРИОД СА СЕ ВЪРНАЛИ ОТНОВО (ПРЕЗ 7 В.СЛ.ХР.).

8. НИЕ СМЕ НАСЛЕДНИЦИ НА ЦИВИЛИЗАЦИЯТА НА СТАРА ТРАКИЯ – НЕ САМО ПО МЯСТО, А И ПО ГЕНИ, ТРАДИЦИИ И ДОРИ ЕЗИК.

9. ТРУДНО Е ДА СЕ ПРОСЛЕДИ НАЗАД ОСНОВАВАНЕТО НА НАШАТА ДЪРЖАВА, НО ТОВА ОПРЕДЕЛЕНО Е СТАНАЛО МНОГО ПРЕДИ 681 Г. – ДАТАТА, КОЯТО ВСЕ ОЩЕ СЕ ПОКАЗВА В УЧЕБНИЦИТЕ.

10. БИЛИ ЛИ СА СТАРИТЕ ТРАКИ „БЕЗПИСМЕНА ЦИВИЛИЗАЦИЯ“? ТРАКИЙСКА ГЛИНЕНА ПЛОЧКА ОТ ГРАДЕШНИЦА, БЪЛГАРИЯ. ::: http://institutet-science.com/obrochna-plochica-gradeshnica/ :::

11. НЕ, ТЕ СА ИМАЛИ СВОЯ ЙЕРОГЛИФНА ПИСМЕНОСТ, СХОДНА С ЕГИПЕТСКАТА, НО МНОГО ПО-СТАРА. ПИСМЕНОСТТА, ОТКРИТА НА ПЛОЧКАТА ОТ ГРАДЕШНИЦА, ПРЕДХОЖДА ПОДОБНИ АРТЕФАКТИ, НАМЕРЕНИ В ЕГИПЕТ, С ПОНЕ 2000 ГОДИНИ (ВИЖ Д-Р СТЕФАН ГАЙД – „ТРАКИЙСКОТО ПИСМО ДЕКОДИРАНО“, ЧАСТ 1 ::: https://books.bogari.bg/produkt/тракийското-писмо-декодирано-i/ :::).

12. А ПРЕВОДЪТ Е:
„(1) О, ТРИЕДИННИ БОЖЕ НА ЗЕМЯТА НА ТРАКИЯ,
(2) ОБРИЧАМ СЕ ИСТИННО ДА ТИ ПРИНАСЯМ ВСИЧКИ ДЪЛЖИМИ ПРИНОСИ, О, ВЕЛИКИ БОЖИЙ СИНЕ,
(3) И САМО ТЕБ (ЩЕ) ХВАЛЯ (И ВЕЛИЧАЯ), О, БОЖЕ МОЙ (ЗАЩОТО СИ) ВЕЛИК!
(4) ТИ, КОЙТО СЕГА СИ В ХРАМА СИ, (МОЛЯ СЕ, ЧУЙ МЕ) ОПАЗИ МЕ И МЕ ИЗБАВИ (ОТ ВСЯКО ЗЛО)!“

13. КОЕТО НИ ВОДИ ДО СЛЕДВАЩИЯ ОСНОВАТЕЛЕН ВЪПРОС:

14. БИЛИ ЛИ СА СТАРИТЕ ТРАКО-БЪЛГАРИ НАИСТИНА „ВАРВАРИ“?

15. ОЧЕВИДНО НЕ СА БИЛИ. ТЕ СА ИМАЛИ МОНОТЕИСТИЧНА РЕЛИГИЯ, А ТЕХЕН БОГ Е БИЛ ДИОНИСУС. ТОВА ИМЕ СЕ СЪСТОИ ОТ „ДИ-ОН“, КОЕТО НА ДРЕВНИЯ ТРАКИЙСКИ/БОХАРСКИ ЕЗИК ОЗНАЧАВА „СЛЪНЦЕ-ДАВАЩ“, И „ИСУС“.

16. ДИОНИСУС = „СЛЪНЦЕ-ДАВАЩИЯТ ИСУС“! (ВИЖ ОТНОВО Д-Р СТЕФАН ГАЙД – „ТРАКИЙСКОТО ПИСМО ДЕКОДИРАНО“ ::: https://books.bogari.bg/ :::)

17. А КАКВО ДА КАЖЕМ ТОГАВА ЗА ТАНГРА – Т.НАР. „БОГ НА СТАРИТЕ БЪЛГАРИ“? „ТАНГРА“ ИДВА ОТ „ТУОНХ-РА – НА ДРЕВНОТРАКИЙСКИ „ВЪЗКРЪСНАЛОТО СЛОВО“. ОТНОВО МОЖЕМ ДА РАЗПОЗНАЕМ ЕДНО ОТ ИМЕНАТА НА ХРИСТОС. (ВИЖ КНИГАТА „АРИХ“, ЧАСТ ОТ „ТРАКИЙСКИТЕ ХРОНИКИ“ ::: https://books.bogari.bg/produkt/тракийските-хроники/ :::)

18. В ЗАКЛЮЧЕНИЕ, НАЙ-ДРЕВНИТЕ ВЯРВАНИЯ НА ТРАКИТЕ СА БИЛИ МОНОТЕИСТИЧНИ И – КОЕТО Е ПО-ВАЖНО – ТЕ СА ПОЗНАВАЛИ ИМЕТО НА БОГА – „ИСУС“ – МНОГО ПРЕДИ НЕГОВОТО ВЪПЛЪЩЕНИЕ!

19. НЕ СА ЛИ ПРИЕЛИ БЪЛГАРИТЕ ХРИСТИЯНСТВОТО ПРЕДИ 9 ВЕК?

20. КАТО СЕ ИМА ПРЕДВИД КАКВО ЗНАЕМ ЗА РАННИТЕ ВЯРВАНИЯ НА ТРАКО-БЪЛГАРИТЕ, Е МНОГО МАЛКО ВЕРОЯТНО ТЕ ДА СА ОСТАНАЛИ ЕЗИЧНИЦИ ПОВЕЧЕ ОТ 8 ВЕКА СЛЕД ХРИСТА. ОСВЕН ТОВА ДВАМА ОТ АПОСТОЛИТЕ – СВ. ПАВЕЛ И СВ. АНДРЕЙ – СА ПРОПОВЯДВАЛИ В ТРАКИЙСКИТЕ ЗЕМИ.

20. ФАКТ Е, ЧЕ БАЩАТА НА АСПАРУХ – КУБРАТ – Е БИЛ ХРИСТИЯНИН. ДОРИ НЯКОИ ОТ УЧЕНИТЕ ОТ „СТАРАТА ШКОЛА“ ПРИЗНАВАТ, ЧЕ НЕГОВИЯТ СИН ТЕРВЕЛ ВЕРОЯТНО СЪЩО Е БИЛ ХРИСТИЯНИН. ТОГАВА КАКВО ДА КАЖЕМ ЗА САМИЯ АСПАРУХ?

21. ВСЪЩНОСТ НЯКОИ ИЗТОЧНИЦИ ПОКАЗВАТ, ЧЕ НАСЕЛЕНИЕТО ПО НАШИТЕ ЗЕМИ Е ИМАЛО СВОЯ НЕЗАВИСИМА ЦЪРКВА ОТ 6 ВЕК, ДАДЕНА ОТ ИМПЕРАТОР ЮСТИНИАН ВЕЛИКИ. (ВИЖ ТРУДОВЕТЕ НА ПРОФ. АСЕН ЧИЛИНГИРОВ)

22. ИСТИНАТА Е, ЧЕ БЪЛГАРИТЕ СА ПРИЕЛИ ХРИСТИЯНСТВОТО МНОГО ПРЕДИ Т.НАР. „ПОКРЪСТВАНЕ“ НА ЦАР БОРИС, СТАНАЛО ПРЕЗ 9 ВЕК. ТОВА ПОКРЪСТВАНЕ Е БИЛО ПРОСТО ПОЛИТИЧЕСКИ МОТИВИРАНА РЕЛИГИОЗНА РЕФОРМА, ПОСТАВИЛА БЪЛГАРСКАТА ЦЪРКВА ПОД ВЪРХОВЕНСТВОТО НА ГРЪЦКАТА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА.

23. ИЗЛИЗАНЕТО НА ИСТИНАТА ЗА НАШАТА ИСТОРИЯ НАЯВЕ НЕ Е ЛЕСЕН ПРОЦЕС…

24. ЕСТЕСТВЕНО Е, ЧЕ НАЙ-ВИДНИТЕ БОРЦИ СРЕЩУ ГОРЕСПОМЕНАТИТЕ МИТОВЕ НЕ СА (ИЛИ НЕ СА БИЛИ) ДОБРЕ ПРИЕТИ В БЪЛГАРСКИТЕ НАУЧНИ СРЕДИ НА „СТАРАТА ШКОЛА“. Д-Р ГАНЧО ЦЕНОВ И ПРОФ. АСЕН ЧИЛИНГИРОВ СА ЖИВЕЛИ В РАЗЛИЧНИ ВРЕМЕВИ ПЕРИОДИ, НО И ДВАМАТА Е ТРЯБВАЛО ДА ПЛАТЯТ ЦЕНАТА ЗА ТОВА, ЧЕ НЕ СА ПОДКРЕПЯЛИ ОБЩОПРИЕТИТЕ ТЕОРИИ, КАТО НЕ СА МОГЛИ ДА РАБОТЯТ В БЪЛГАРИЯ.

25. Д-Р СТЕФАН ГАЙД – ТОЗИ, КОЙТО РАЗЧЕТЕ ТРАКИЙСКОТО ПИСМО И НАПИСА 4 ТОМА С ПРИМЕРИ ОТ НЯКОЛКО ПЛОЧКИ И АРТЕФАКТА, БЕШЕ ПОДЛОЖЕН НА НЕЧИСТА КАМПАНИЯ СЛЕД ВРЪЩАНЕТО СИ ОТ САЩ. НЕГОВОТО РАЗКРИТИЕ ЗА ДУХОВНАТА КУЛТУРА И ПРАКТИКИ НА ДРЕВНИТЕ ТРАКО-БЪЛГАРИ ПРЕДИЗВИКА ГНЕВНА РЕАКЦИЯ ОТ „ПАЗИТЕЛИТЕ НА СТАТУКВОТО“ – ОНЕЗИ, КОИТО СА ИЗРАСНАЛИ В ДУХА НА КОМУНИЗМА И АТЕИЗМА.

26. Д-Р ГАЙД ПЛАТИ С ЖИВОТА СИ ЗА СВОЯ ИЗБОР ДА РАБОТИ ЗА БЪЛГАРИЯ В БЪЛГАРИЯ … ТОЙ УМРЯ ВНЕЗАПНО ПРИ НЕЯСНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА.

27. …И ВСЕ ПАК – ИСТИНАТА СЕ РАЗКРИВА!

28. ПРЕЗ 2010 Г. БЕШЕ ИЗДАДЕН СБОРНИК ОТ СТАРИ ДОКУМЕНТИ (ОТ Д-Р ГАЙД И НЕГОВИЯ БРАТ) ЗА ПЪРВИ ПЪТ В БЪЛГАРИЯ – „ТРАКИЙСКИТЕ ХРОНИКИ“ (::: https://books.bogari.bg/produkt/тракийските-хроники/ :::). ТОВА Е ЕДИНСТВЕН ПО РОДА СИ ИЗТОЧНИК НА СУРОВА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ДРЕВНАТА НИ ИСТОРИЯ И НЕ Е НАПИСАН ОТ ЧУЖДЕНЦИ КАТО ПОВЕЧЕТО ИЗПОЛЗВАНИ ПРЕДИ ТОВА ИЗТОЧНИЦИ ОТ ТОЗИ ПЕРИОД. КНИГАТА НАПЪЛНО РАЗВЕНЧАВА ГОРЕСПОМЕНАТИТЕ МИТОВЕ И ХВЪРЛЯ НОВА СВЕТЛИНА ВЪРХУ БЪЛГАРСКАТА ИСТОРИЯ.

29. СЛЕД Д-Р ГАЙД, БЪЛГАРСКАТА ИСТОРИЧЕСКА НАУКА НЕ МОЖЕШЕ ДА ОСТАНЕ НЕПРОМЕНЕНА … И НЕ ОСТАНА. ДОРИ НЯКОИ ОТ НЕГОВИТЕ ПРОТИВНИЦИ ЗАПОЧНАХА ОФИЦИАЛНО ДА ПРИЗНАВАТ, ЧЕ ТРАКИТЕ СА ИМАЛИ СВОЯ ВЕЛИКА ЦИВИЛИЗАЦИЯ И ПИСМЕНОСТ (ВИЖ КАЛИН ПОРОЖАНОВ – „ТРАКИЙСКАТА ЦИВИЛИЗАЦИЯ В НАЧАЛАТА НА ДВА КОНТИНЕНТА И ПО КРАЙБРЕЖИЯТА НА ТРИ МОРЕТА“).

30. ИНТЕРЕСЪТ КЪМ НАШЕТО ИСТОРИЧЕСКО И – КОЕТО Е ПО-ВАЖНО – ДУХОВНО НАСЛЕДСТВО БЪРЗО СЕ ЗАСИЛВА ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ ГОДИНИ И ДАНО ТОВА ДА НИ ПОМОГНЕ НА НАС, БЪЛГАРИТЕ, ДА СИ ОТГОВОРИМ НА ВЪПРОСА КОИ СМЕ ВСЪЩНОСТ. ::: http://institutet-science.com/category/otkritia/ :::
 

::: Красимир и Дияна Мерин, основатели на „Школата за изследвания на българската родова памет по Метода Гайд“ :::

Категория: Лични дневници
Прочетен: 527 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 11:05
image

~:~ След Съединението през 1885 г. България се развива с темпове, удивили тогавашна Европа. Възходът на младата държава е всестранен – и в областта на икономиката, и на образованието, и на културата, и на военното дело. Затова от година на година става все по-неприемлив и нетърпим нейният международен статут на княжество, васално на Османската империя. При това тази зависимост далеч не се изчерпва само със скромния годишен данък от 1 млн лева.

Признаването на българската независимост не става лесно и бързо. Но за разлика от Съедиението през 1885 г., никой вече не смее да заплашва България с военна намеса. Всъщност най-засегнатата в случая страна - Турция, се вълнува преди всичко от размера на обезщетението, което България трябва да плати за национализираните Източни железници.

Обявяването на независимостта е нов удар срещу решенията на Берлинския договор и поредната стъпка по пътя към осъществяването на националните идеали. Суверенна България вече може да сключва легитимни договори с други държави. Отхвърлен е режимът на капитулациите, и така рязко се увеличават приходите на държавата от мита, данъци и такси. Това спомага за цялостното развитие на страната. ~:~

::: Следва текстът на манифеста за независимост, прочетен от княз Фердинанд на 22 септември 1908 година в гр. Велико Търново.

По волята на незабавния цар-освободител, великият братски руски народ, подпомогнат от добрите ни съседи, поданиците на Негово Величество румънския крал, и от юначните българи, на 19 февруарий 1878 година (се) сломиха робските вериги, що през векове сковаваха България, някога тъй велика и славна. Оттогава до днес, цели тридесет години, българският народ, непоколебимо верен към паметта на народните дейци за своята свобода и въодушевяван от техните завети, неуморно работи за уреждането на хубавата си земя и създаде от нея под мое ръководство и онова на о’ бозе почившия княз Александър държава, достойна да бъде равноправен член в семейството на цивилизованите народи. Винаги миролюбив, моят народ днес копнее за културен и икономически напредък; в това отношение нищо не бива да спъва България; нищо не трябва да пречи за преуспяването й.

Такова е желанието на народа ни, такава е неговата воля. Да бъде според както той иска.

Българският народ и държавният му глава не могат освен еднакво да мислят и еднакво да желаят.

Фактически независимата ми държава се спъва в своя нормален и спокоен развой от едни узи (вериги - бел. съст.), с формалното разкъсване на които ще се отстрани и настаналото охлаждане между България и Турция.

Аз и народът ми искрено се радваме на политическото възраждане на Турция; тя и България - свободни и напълно независими една от друга, ще имат всички условия да създадат и уякчат приятелските си връзки и да се предадат на мирно вътрешно развитие.

Въодушевен от това светло дело и да отговоря на държавните нужди и народно желание, с благословението на Всевишния прогласявам съединената на 6 септемврий 1885 година България за независимо Българско царство и заедно с народа си дълбоко вярвам, че този ни акт ще намери одобрението на великите сили и съчувствието на целия просветен свят.

Да живее свободна и независима България!

Да живее българският народ!

Издаден в древната столица Велико Търново на 22 септемврий 1908 г. двадесет и втората годишнина от Нашето царуване. На първообразния с собствената ръка на Негово Величество подписано: ФЕРДИНАНД I :::

::: източник: „Извори за Българската История“, съст. Пенка Костадинова, Милен Куманов, „Отечество“, София, 1994 година :::

::: Красимир и Дияна Мерин, основатели на „Школата за изследвания на българската родова памет по Метода Гайд“ :::

Категория: Лични дневници
Прочетен: 214 Коментари: 0 Гласове: 2
Последна промяна: 22.09 18:07
image

~:~ „Матрицата е система, Нео. Тази система е твой враг. Какво виждаш когато си вътре? Бизнесмени, учители, адвокати, работници. Ние се опитваме да спасим истинския разум на хората. Но докато го правим, тези хора са още част от тази система и това ги прави наши врагове. Трябва да разбереш, че повечето от тези хора не са готови да бъдат събудени. И много от тях са толкова свикнали, толкова безнадеждно зависими от системата, че ще се борят да я защитят.“ („Матрицата“ 1999) ~:~

::: Думата „матрица“ е много добър избор за названието на измамната реалност в едноименния филм от 1999 година. Тя е създадена от машини, защото човечеството е трябвало да бъде „умиротворено“ (според тях), но на практика се превръща в основно средство за подчиняване на хората чрез тотално обсебване на техните желания, ум и воля.

В Oxford English Dictionary първоначалното значение на думата „матрица“ е в смисъла на „утроба“. Според Merriam-Webster Dictionary в древен Рим с нея е било назовавано женското животно, отглеждано за разплод, или растението (наричано понякога „родителско растение“ или „майчина растителност“), чиито семена се използват за производство на други растения.

Днес думата „матрица“ има много други производни значения. Например математиците я използват за правоъгълна организация на числа или символи, които служат за извършване на различни изчисления, а геолозите – за почвата или скалата, в която са намерени вкаменелости, оприличавани на бебе в утроба.

По-интересното е, че думата „mater“ от латински (както и
„mātṛ“ на санскрит, „mother“ на английски или „Mutter“ на немски) означава майка и връзката с „matrix“ в смисъла на „утроба“ е очевиден. Но знаехте ли, че д-р Стефан Гайд и акад. Цветан Гайд разчетоха в плочката от Караново дума, която е много близка до думата „матрица“ – „маат“, една от трако-българските думи, използвани в Египет за обозначаване на посвещението на фараона като цар-жрец, а овеществяването на тази мистерия е било посредством статуетка на Истината (Маат), която е била поставяна в тронната зала, за да царува заедно с фараона („Тракийското Писмо Декодирано", 2006г.)?

Знаехте ли, че „маат“ е древен принцип, който трако-египетските мистерии дефинират като „Духовната Реалност зад всяко нещо“ и който е залегнал в орфическото учение на тракиеца Питагор (
Аристарх и Теопомп, както и Аристоксен в своята книга „Животът на Питагор“, твърдят, че Питагор произхождал от града Тир на Трако-Финикииците, което е в съгласие с преобладаващото мнение, че Питагор бил с варварски („вугарски“, „български“ – бел. ред.) произход. (Strom. I 62, 2-3)?

Затова и в Питагорейската школа думата „маа-ти-маат-ик“ означава „виждащ-Маат-човек“, което е в унисон с известното разделение на всички търсещи познание и мъдрост на математици („посветени“, „знаещи“) и акузматици („слушатели“, „начинаещи“ от „акус-Маат-ик“, т.е. „чуващ-Маат-човек“).

Акад. Цветан Гайд допълнително проучи
термина „ге-маат-рейа“, който означава буквално „земното-виждане-на Рейа“ или „земното проявление на Божия Дух“ (вж. „Тракийският Оризъм за напреднали“, 2007г.). По този начин принципите на „Гематрията" на Питагор, с помощта на които той и учениците му твърдят, че е възможен който и да е акт на сътворение, стават първата наука за това как духовното (вътрешното в съзнанието) може да се материализира (сътвори, въплъти) в земното (материалното) чрез силата на СЛОВОТО! ::: https://books.bogari.bg/produkt/тракийският-орфизъм-i-за-напреднали/ :::

Във филма матрицата е „утроба“ в смисъл на онзи виртуален свят, в който хората са включени, докато телата им са използвани за енергия. А героят, който помага на Нео да проумее, че Матрицата не е истинската реалност, е Морфей, който манипулира Матрицата и предлага „Маат“ (т.е. обяснението за духовната реалност зад видимия свят), за да „събужда“ хора от съня им във виртуалната „утроба“.

Не е ли тогава възможно да разширим значението зад филма „Матрицата“ от разбирането, че матрицата е илюзия, създадена, за да скрие истината за света, до разбирането, че проглеждането за истината става постепенно, поетапно, подобно на съзряването на плод в една „утроба“ („матрица“)? Проглеждане, което е невъзможно без наличието на „трасформирани“ („пробудени“) хора и без съдействието на „родителско растение“, което дава семена? Това не е далеч от истината, още повече, че всяка матрица на илюзиите може да бъде създадена единствено като копие на истинска „утроба“ - имитация без самостоен живот, която паратизира, обсебвайки чужди животи. Подобно на това мнозина днес погрешно виждат във външната форма на християнската религия само една „религиозна матрица“, защото не са прогледнали за истинската „утроба“ зад нея.

Нео, героят, който търси истината за Матрицата, усеща, че тя притежава контрол над живота му, и затова търси митичния Морфей, който знае истината и може да му я обясни.

Според някои Нео е анаграма на „Единствения“ (от англ. „The One“, т.е. „Избраният“), който ще спаси хората от Матрицата. Според нас обаче той е „нов“ герой (от старогр. „нов“, „обновен“, „променен“, „преобразуван“), в смисъла на новия, трансформиран човек, който е бил научен на истината за Матрицата и се бори не за нея, а срещу нея.

Що се отнася до другия главен персонаж, Морфей, той е известен от книгата „Метаморфози“ на древногръцкия поет Овидий като бог на сънищата, а името му се превежда от гръцки като „създател на форми“. Не случайно! Духовната реалност на света е познаваема единствено чрез „(нови) форми“, създадени от „събудени“ личности. Чрез тях истината за нашето минало, бит и култура стават видими за онези, които не са безнадеждно свикнали с нереалните (виртуални) „истини“ на системата.

Тези „(нови) форми“ може и да не отговарят на нагласата на масовата (комерсиална) наука и знание, но са „пространства“ за връзка с „нова (но същевременно и много древна) концепция и теоретична постановка в науката, която изучава Цялостното Явление, наречено Човек, в многобройните му сложни мулти-дименсионални (много-измерни), взаимно обусловени и преливащи се едно в друго (трансцедиращи) проявления, които определят както моментно-персоналното, така и биографично-историчното развитие на всяка личност поотделно и на цялото човечество като общност от личности.“ („За Трансцедентния Анализ като Практически Метод на Трансцедентната Наука“, Институт по трансцендентна наука)

Когато си мислим за Нео и Морфей в смисъла на изказаното дотук, неизбежно правим аналози с откритията на двамата братя – лингвистът и експертът по криптография д-р Стефан Гайд, създател на Института по трансцендентна наука (http://institutet-science.com/) и съосновател на Академия Орфика (https://academiaorphica.org/) заедно с акад. Цветан Гайд.

Техните изследвания са най-вече в областта на тракийската наука и тракийското изкуство, а целта на техните занимания – синхронизирането на физическата и духовната реалност.

Може би най-голямото им откритие е декодирането на тракийското писмо. То започва с изследване на тракийска плочка, съхраняваща се в Британския музей. Това е плочка на цар Тцер, върху която се наблюдава тракийското „Т“, идентично и със същата буква от кирилицата. Този йероглиф означава „Тракия – земя на Божествените Слова“.

Същият йероглиф е открит и върху тракийски съдове на възраст 7 хиляди години в гробницата в Свещари и в храма в Старосел. Писмени източници като „Тракийските послания” и „Тракийските хроники” говорят за това, че траките са имали невероятно високо развити абстрактни философски виждания и религия, която е дала началото на по-късните храмови служения.

Затова решихме да припомним съвсем накратко някои от най-впечатляващите резултати от тяхната работа, чиито „формирования“ в световната наука и култура могат пряко да освободят разума на хората, за да осмислят времето и пространството, в което живеят. :::

„... Всички други библии твърдят, че Бог създал света от нищото, а според тракийската библия Бог е създал света от Самия Себе Си като е самотрансформирал Своето естество, нещо съвсем типично за орфическата доктрина за еманациите и трансформациите. Затова и при траките Бог е триединен, с три лица, еманиращи по различен начин. По-късно тази доктрина се въвежда от един тракийски папа и в Рим, навлиза и в католическата църква, в православието и във всички християнски църкви!

В евангелието на Св. Йоан от Бохарската Библия „Бесика" се казва: „И след това аз видях разкрит Орфей на скинията на свидетелството, което преведено в гръцката библия означава „видях разкрит храма на скинията на свидетелството“. На друго място Христос казва: „Разрушете този Орфей и за три дни ще го въздигна“, а в Апокалипсиса на Св. Йоан се споменава и за завет на Орфей: „И разкри се Божият Орфей, който е на небето, и откри се Ковчегът на Божия Завет в Орфей и настанаха светкавици и гласове, гръмове и трус, и силен град.“ Във всички други преводи на библията обаче вместо Орфей, се появява думата храм...

В Бохарската библия се говори освен за Орфей и за траките. Но тъй като думата „тирак“ /тирук/ може да се преведе и като „всички твои“, в гръцката библия е преведена умишлено тъкмо така. А пък египтолозите превеждат думата „трак“ като „сияен“.

Според д-р Стефан Гайд един ден, когато се издаде библия „Бесика” на основата на нейните компилирани преписи, пазени в Лондонската библиотека, всеки ще може да види оригинала на днешната Библия, в който се съдържа думата България. И библия „Бесика“ ще ни доведе до още по-големи откровения свише, между които и до разкриване тайната на Сътворението. Защото единствено на тракийски език се разкрива Божественият начин на сътворение на Вселената като еманация на Бога-Слово, като низходяща трансформация на Речта от Божествения й Извор – Личността на Бога-Син. Но и тогава, твърди Гайд, тайната на Божествената „технология“, закодирана от Свети Апостол Йоан в началните строфи на неговото Евангелие („В началото бе Словото и Словото бе у Бога“), ще бъде разбрана само от посветените в Божественото учение.

Ще бъде преоткрита истината за нашата родина – свещена земя, заченала и родила Първото Слово и Писменост, и съхранила в своята литературна традиция Тайните на мирозданието. Но преди това и човекът, преминавайки през много изпитания и страдания, ще разбере, че не е този, който е, а който още не е – което е „пробуждане“ за нужната промяна (трансформация).

За целта д-р Стефан Гайд осъществи съкровената си мечта да направи достъпен Света на Безсмъртното трако-българско знание не само за себе си, но и за целия свят. Той пресъздаде изгубеното, като даде плът на своята мечта, виждаща се и отвън, и отвътре… Чрез нея съкровените измерения на духовната ни Родина – светата утроба на българските автохтонни корени, извиращи от най-дълбоката древност, завинаги ще се помнят като Първолюлката на най-древната човешка цивилизация и култура, оплодила народите с Безсмъртното знание. Защото днес това знание е дотолкова преиначено, че приспива нашето самочувствие и нашата национална гордост.

Важното е, че когато си открил Любовта, Която търси да даде, както е записано в първия апокриф на „Тракийските хроники“, не си живял напразно… А тъй като Тя е вечна, винаги ще има и кой да дава…“ ::: по материали от „Тракийската Библия „Бесика“ ще ни разкрие Тайната На Сътворението“, източник: http://psihobg.com/?p=4336“ :::

 ::: на снимката: Детайл от главата на бронзова глава на Севт III, от могилата „Голяма косматка“ край гр. Шипка, 5 в. пр. Хр. (част от експозицията, излагана в Лувъра) :::

 ::: вижте всичките книги на Института по трансцендентна наука (http://institutet-science.com/) на (https://books.bogari.bg/shop/) :::

::: Красимир и Дияна Мерин, основатели на „Школата за изследвания на българската родова памет по Метода Гайд“ :::

Категория: Лични дневници
Прочетен: 1916 Коментари: 0 Гласове: 1
Последна промяна: 21.09 13:28
image

~:~ На 16 юли 2008 г. извеcтният (и за жалоcт pано напycнал ни) изcледовател д-p Стефан Гайд обявява пpед БТА, че е откpита дpевната тpaкийcка Библия Беcика. Освен че разчита древните тракийски текстове обаче, д-р Гайд посочва и аргументи за автентичността на откритието си, дадени още през 1860 г. от Георги Раковски, изследовател на българската древност, който пише от Белград следното:

"Открих важно съкровище за българската стара писменост, книга отпреди християнства еще!... Чрез нея се опровергават сички учени, които са мъдрували досега за кирилица и глаголица... Сега сички мои догатки за стара ни писменост,... овеществяват се тържествено!"... (Раковски до Николай Мирончов Тошков, Одеса, 1 май, 1860 г.) ~:~

::: Има очевидно пълно припокриване на казаното от двамата достойни българи Раковски и д-р Стефан Гайд.... Според Гайд азбуката на Библия Бесика не е нито кирилска, нито гръцка... Според Раковски откритата пергаментна книга е на наша стара писменост, която обаче не е нито кирилица, нито глаголица...

Раковски е човек с усет към различните писмености, но не можем да искаме от него с първо виждане да разбере, че е попаднал на исторически извор, написан на тракийски език и с тракийска азбука... Все пак Раковски не е д-р Гайд.

Св. Йоан Златоуст в проповед от 399 г. пише ясно, че както всички народи, така и траките са превели на своя език Светото Писание, а в актовете на Константинополския събор от 536 г. е посочено, че езикът на бесите е измежду езиците, на които се чете Св. Писание...

Тракологът проф. Александър Фол пише в История на българските земи в древността (1981 г.) следното: ... Във вътрешните дялове на Южните Родопи се намират сатрите, известни още от VI в. пр.н.е. с независимия си дух и с най-прочутия си род този на бесите. Бесите са царско-жречески род, който поддържал знаменитото светилище на Дионис в Родопите.... След Херодот етнонима на бесите започва да се налага... и по-късно се превръща в сборен етноним за всички траки...

След III век етнонимът „Беси става тъждествен с народностното име „Траки и очевидно в богослужението в тракийския епископски център на старото тракийско Кабиле край Ямбол (където са намерени 8-те пергаментни листа, пренесени във Влашко, и открити от Раковски по време на неговото пътуване от Браила до Белград през януари-февруари 1860 година) е използван тракийският превод на Библията... наричан „Библия Бесика....

::: по статията Раковски открива следа от тракийския превод на Библията на Хараламби Баев, в. „168 часа“ от 01.08.2016 г., източник: http://www.168chasa.bg/Article/5679441 :::

 ::: Д-р Стефан Гайд: „За наша радост и удивление до наши дни са достигнали някои много древни ръкописи на Библията на Бохарски диалект, които съдържат почти в цялост книгите на Новия и Стария Завет, което позволява да се направи един доста подробен езиков анализ на този диалект, тъй като езикът на различните книги на Библията е уникален с това, че за разлика от други документи (напр. философски или научни трактати), тя представя изключително пълноценно и детайлно именно живия говорим език от времето, в което всяка от тези книги е писана или превеждана. Множество такива древни ръкописи на Бохарския диалект, между които почти всички книги на Новия и Стария Завет на Библията на Бохарски и Славянски, се съхраняват и до днес в манастира Св. Екатерина, издигнат в подножието на Синайската Планина в Египет, като някои постройки на този манастир датират от около 330 г. след рождението на Христа. След Ватиканската Библиотека, библиотеката на Св. Екатерина е втора по важност и големина по отношение на древните свещени текстове и съдържа над 3000 ръкописа.

За мен е чест да представя пред своите читатели някои цитати именно от Новия Завет на Бохарската Библия и по-точно някои от най-известните строфи на Св. Евангелие според Св. Ап. Йоан, за да може да се докосне всеки един до красотата на този уникален език и родствената му близост до някои производни диалекти в българския език (богарски език – езика на Бога).

image
В заключение можем да кажем очевидното, че докато останалите преводачи се колебаят между „Словото“ (в по-общ и абстрактен смисъл) или „Изговореното Слово“ („Речта“), една единствена версия на Св. Евангелие от Йоан държи на своето, а именно, че в началото не е било кое да е друго „слово“, но „Писаното Слово“ („Писанието“ – „Писажи“) и това е Бохарската Библия! Защо точно Писаното Слово на Бога? Разгадаването на този мистичен „ребус“ е невъзможно без помощта на оригинални орфически текстове, които да ни изяснят Тайната на Божественото Слово. Във Второто Съборно Послание на Божия Слуга Михаил от Сборника „Тракийските Послания“ четем: „Словото, което Бог е говорил и говори, е Речта на Сътворението и вечността. Неговите Език и Писменост са Невидимите Сили, излезли от Дъха на Устата Му като Видими Образи сътворени от Ръката Му. Негов подпис е цялото създание…“ гл.2: 47, 48); „Така всяка Жива Буква от Азбуката на Живота е част от Този, Който е и Алфа и Омега.“ (гл.3: 32); „И всички невидими, от които произлизат всички видими, заедно изпълват Книгата на Живота, чиито букви, думи и изречения са едновременно Дела Господни и Негови Служители, които като нетленна дреха крият Неговото Същество.“ (из „Второ Съборно Послание на Божия Слуга Михаил, гл. 3, с. 33“ от „Тракийските послания“ на https://books.bogari.bg/produkt/тракийските-послания/ ) ::: Д-р Стефан Гайд :::

:::
виж цялото кратко изложение Откритата Библия на Прорицателите“ на Д-р Стефан Гайд за откритата Билбия Бесика на източник: http://institutet-science.com/biblia-bessika-otkrita/ или пълното изследване в книгата Тракийското Писмо Декодирано – IV - Тракийската Библия Бесика – Разкрита на https://books.bogari.bg/produkt/тракийското-писмо-декодирано-iv/ :::

::: Красимир и Дияна Мерин, основатели на „Школата за изследвания на българската родова памет по Метода Гайд“ :::

 

Категория: Лични дневници
Прочетен: 2570 Коментари: 1 Гласове: 6
Последна промяна: 15.09 22:55
image

~:~ „Гърците вероятно са се объркали, че траките са мрачни номадски народи... Те образуват мрежа от очевидно свързани култури,  разпространили се по цялата територия на Европа и Азия. Те носели със себе си отличително и значимо изкуство, което може да е допринесло за развитието на цивилизациите на Гърция, Персия, Индия и Китай... Как сме могли да пренебрегваме очевидното толкова дълго... дали поради естествената склонност на учените да правят изследвания единствено по предмета, който специализират, докато артефактите от тракийското изкуство са разпръснати сред тези от други култури и датират от различни епохи... Преди да имаме отговорите, вероятно трябва да разкопаем могилите, които красят пейзажа от Балканите до Монголия, където най-вероятно ни очакват редица грандиозни изненади. Очаква ни също много ровене в архивите и нищо чудно Херодот да застане редом до авторите на Илиадата и на Библията..." (Розан Клас, „Ню Йорк Таймс“, 1977 година) ~:~

 

::: Уменията на древните траки смайват въпреки малкото сведения, които имаме в аналите на официалната историческа наука. И ако някой днес твърди, че техните знания най-вероятно са включвали троична система за изчисляване, познания по химия, физика, астрономия или познаване на числата на Фибоначи, скептиците ще надигнат глас на несъгласие. 

Затова и беше разбираемо, че всички български учени надигнаха вой през далечната 2006 година, когато д-р Стефан Гайд обяви сензационно декодирането на тракийското писмо. Съпротивата за приемането беше голяма по ред причини, а и да не забравяме, че това си беше откритие, достойно за Нобелова награда. 

И въпреки че резултатите яростно се оспорват все още от някои среди, учени и сътрудници от екипа на Института по Т-Наука транскрибираха и преведоха множество артефакти от Градешница, Караново и Тартария, датирани около 5000 г. пр.н.ера по начина, по който се превежда йероглифното писмо от Старото царство в Египет (от около 3000–2000 пр.н.ера). Валидността на безпрецедентните резултати беше напълно потвърдена от факта, че преводът отразяваше ясно идейно съдържание на един и същ език, който очевидно е бил говорим в широк географски регион, включващ Тракия, Анатолия и Северен Египет и който е останал сравнително непроменен през хилядолетията до днес в литургичните практики на Коптската и Тракийската православна църква.  

Откритията на Д-р Стефан Гайд запълват вече цели пет тома от поредицата „Тракийското Писмо Декодирано“. Успоредно с тях Институтът по Т-Наука публикува на български език и редица древни документи, с които „хипотезите“ за тракийската култура като първична по отношение на редица други антични култури – в това число и гръцката – отдавна вече са научни тези, нуждаещи се от още анализ и проучване – нещо, към което и самият откривател призова в края на изложението си на пресконференцията през 2006 година:Призовавам всички български учени към анализ на тези факти, защото аз не претендирам, че това е последната дума“. Според д-р Стефан Гайд, ако учените използват неговата методика, и други тракийски артефакти ще бъдат разгадани. 

Вместо това, някои български учени се почувстваха обидени, че д-р Гайд е обявил публично, че никой досега не се е опитал да разчете написаното на споменатите вече плочки, тъй като в миналото се е  работило по този въпрос. Освен скептицизма и съпротивата си обаче, тези учени и досега не са поднесли никакви нови – и различни от тезите на д-р Гайд – разработки по темата.  

Статията, която ви предлагаме в превод тук, е от далечната 1977 година – и съвсем недвусмислено изказва предположения, които д-р Гайд доказа чрез своите преводи на знаците върху плочките от Караново и Градешница. В нея будни умове като Розан Клас още преди десетилетия обявиха пред света: Голяма част от доказателствата са били под носа ни години наред, разпръснати и скрити под други имена чрез постоянните колекции на познати музеи... Всеки, който има вкус към подобно изкуство, ще получи просветление.“  

Това просветление очевидно липсваше – и липсва и днес – в някои среди на „обидените“ български учени, които ще бъдат запомнени единствено с научния си скептицизъм. Не можем да твърдим, че това са тракийски плочки, въпреки че са намерени на територията на Тракия“, доц. Сергей Игнатов във връзка с пресконференцията на БТА за откритието на д-р Гайд.

Просветените учени и сътрудници от екипа на Института по Т-Наука обаче продължиха работата си, тъй като значителна част от артефактите от неолитния период съдържаха и други не-пиктографски знаци успоредно с тракийските пиктограми. Проучванията на тези не-пиктографски знаци намериха своето продължение в „Мистериите на Самотраки и Руническата Книга на Тайните“. (https://books.bogari.bg/produkt/тракийското-писмо-декодирано-v/)

Вижте кратката, но съдържателна по темата за тракийското наследство по българските земи статия на Розан Клас в „Ню Йорк Таймс“ от 26 юни, 1977 година.

"Тракийските следи към нашето варварско наследство"  

„Ню Йорк Таймс“, 26 юни, 1977г., Розан Клас (Rosanne Klass)

::: (автор: Розан Клас (1929-2015), писател и защитник на човешките права, предупредила света за съветската агресия в Афганистан през 80-те години на 20-ти век.) :::
 
image

Гърците определят траките като всички онези мрачни номадски народи, които скитали през тъмните векове из Азия и Европа, отвъд кръга на светлината, която е класическата цивилизация. Наричали ги варвари и почти три хиляди години ние им вярвахме. Но преди по-малко от десет години („след 1967 година“, бел. ред.) започнахме да подозираме, че гърците вероятно са се объркали.  

Зашеметяващата експозиция на тракийското изкуство от България, изложено в Музея на изкуството „Метрополитън“ преди две седмици, представлява още една брънка от веригата открития, която може да се окаже също толкова вълнуваща, колкото откриването на Минойската цивилизация преди близо век. 

Траките са били варварски народи, наричани още Скити, Парти, Готи, Келти, Сармати и десетки други трудно произносими имена, които се открояват на страниците в книгите по древна и средновековна история – войска от яздещи конници, ожесточено нахлуващи и покоряващи цивилизациите на Европа и Азия от Ирландия до Сибир, от Скандинавия до Адриатика и Индийския океан в продължение на 2000 години. 

Това, което откриваме за наша изненада, е, че от 1 хил. пр.н.е., ако не и по-рано, тези скитащи се народи образуват мрежа от очевидно свързани култури,  разпространили се по цялата територия на Европа и Азия. Те носели със себе си отличително и значимо изкуство, което може да е допринесло за развитието на цивилизациите на Гърция, Персия, Индия и Китай. Досега винаги се е предполагало, че това изкуство е произлязло от тези високо развити култури, но никога не се е допускало, че самите те са имали влияние върху тях. Прозренията, до които води не само последната изложба в Музея на изкуството „Метрополитън“, но и изложби на други места, могат в крайна сметка да ни принудят да променим много от нашите идеи за развитието на западното и ориенталското изкуство. 

За американската общественост първото прозрение дойде по време на брилянтното новаторско шоу „Изкуството на животинския стил“ преди седем години („Animal Style Art“ е термин за вид декоративен стил, възникнал независимо на множество места, чиито модели се състоят от изграждане на условни образи – зверове, човешки фигури и птици), което отвори очите ни към художествения речник на варварите... Когато древното келтско изкуство от Ирландия пристигне тази есен, можем да очакваме още прозрения... 

И така, когато най-накрая открихме съществуването на това изкуство, много е трудно да се проумее как сме могли да пренебрегваме очевидното толкова дълго. Някой ще каже, че причината е естествената склонност на учените да правят изследвания единствено по предмета, който специализират, а артефактите от тракийското изкуство са разпръснати сред тези от други култури и датират от различни епохи. В научните среди не е осъдително ако някой изследовател на Династията Хан например (втората императорска династия на Китай, управлявала от 206 г. пр.н.е. до 220 г. сл.н.е.) пренебрегва откритите фибули на викинги в работата си (фибулата е метален предмет, вид катарама, за закопчаване и украса на облеклото, употребяван повсеместно от бронзовата епоха до ранното средновековие). Освен това някои от ключовите открития са били в непознати места като България или Монголия, а други са все още в земята и, разбира се, преценката на техните цивилизовани съвременници, гърците, е, че не си заслужават да бъдат изравяни и изследвани. 

Днес учените пътуват по цял свят и събират артефакти от всяко място в големите центрове като Ню Йорк, където най-сетне можем да ги видим всичките на едно място – и те започват да събират парченцата и да забелязват истината. Въпреки това е лесно да има недоглеждане, защото ослепителните златни и сребърни съдове в тракийското изложение са толкова красиви, че биха изкушили всеки да пренебрегне лесно дузината малки, ненатрапчиви бронзови артефакти с ключови мотиви – елен със сгънати крака, атакуван от хищници и други подобни.  

Човек обаче не трябва да чака някакво специално изложение, защото голяма част от доказателствата са били под носа ни години наред, разпръснати и скрити под други имена в постоянните колекции на познати музеи. В Музея на изкуството „Метрополитън“ например един просветен посетител може да забележи елементи на така нареченото тракийско „изкуство на животинския стил“ („Animal Style Art“) в експозициите на древните китайци, народите от Близкия изток, гърците, византийците, както и тези на Средновековието. Например експозиция обозначена като „Гало-римска и келтска“ в коридора на основния етаж съдържа няколко ломбардни и готически предмети, които са очевидно свързани по своята същност с някои от тракийските изработки на горния етаж. Всеки, който има вкус към подобни проучвания, може да намери доста доказателства по темата сред музейните експонати.

Независимо дали го наричаме „степно изкуство“ (Steppe Art) обаче, „изкуство на животинския стил“ („Animal Style Art“) или „варварско изкуство“, каквото е то за гърците, има цяла вселена от изкуство, истината за която очаква да бъде разкрита. Какво ще научим, все още предстои да разберем от нечии догадки. Те може да са на лингвисти, а може и да са на антрополози – но знаем, че залогът е разкриването на истинския произход на народите, които наричаме индоевропейци, и нищо чудно пътеката да ни отведе до най-ранните зори на човешката цивилизация. А това ще стане щом открием смисъла на техните творения.

Преди да имаме отговори вероятно трябва да разкопаем могилите, които красят пейзажа от Балканите до Монголия, където най-вероятно ни очакват редица грандиозни изненади. Очаква ни също много ровене в архивите и нищо чудно Херодот да застане редом до авторите на Илиадата и на Библията.


::: Тази статия е била отпечатана в изданието от 26 юни 1977 година на страница 71 на „Ню Йорк Таймс“ с оригиналното заглавие „Тракийските следи към нашето ‘варварско’ наследство“ („Thracian Clues To Our `Barbarian’ Heritage“) :::


::: Красимир и Дияна Мерин, основатели на „Школата за изследвания на българската родова памет по Метода Гайд“ :::
Категория: Лични дневници
Прочетен: 4534 Коментари: 0 Гласове: 3
Последна промяна: 03.09 13:06
Търсене

За този блог
Автор: merini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 181825
Постинги: 122
Коментари: 18
Гласове: 156