Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
~:~ Copyright, All Rights Reserved – Нищо от написаното в Блога на Школа Мерин не може да бъде възпроизвеждано, копирано и/ или съхранявано в база данни без изричното писмено съгласие на създателите на Школа за изследване на българската родова памет МЕРИН. ~:~
Автор: merini Категория: Лични дневници
Прочетен: 542554 Постинги: 211 Коментари: 52
Постинги в блога от 09.02.2017 г.
image

Блудница или светица


Образът на посветената в мистериите на Орфей и богопоклонението на Дион Исус храмова служителка („kadash Раав“) е ключова за вярата в Исус.

/от Красимир и Дияна Мерин/

 

~:~:~ Истински Истории ~:~:~

 

            Има хора, които харесват идеята за „блудницата, която се спасява“ не защото се радват на божието спасение и се надяват, че когато извършат добро дело (каквото и да разбират под това), то ще ги причисли към „героите на вярата“ подобно на историята с „блудницата“ Раав. А защото обичат да повтарят, че „всички са грешни“ и „който няма грях да хвърля камъни“, само за да оправдаят това, че са неверни на своя Господар. Блудница ли беше обаче Раав?

            Вече писахме за Мария Магдалена, която беше спасена от Исус чрез призоваването на небесни сили посредством тракийското руническо писмо (виж истинската история за това как Исус пишеше заповеди на небесните сили на пиктографски език) и може би дори разпозна в руните Орфеевия завет, защото каза за Исус „Слънцедатният Бог ме намери и само Той е моят Любим“. А според „Тракийските Хроники“ и декодираните от д-р Стефан Гайд тракийски текстове, Слънцедатният Бог е името на Тракийския Бог, което говори, че Мария Магдалена е била  посветена в тракийската вяра на Бога Дион-Исус и веднага го идентифицира с Иисус Христос. Това решително скъсване с греха стана чрез призоваване на духовни сили от Исус, които хванаха юдеите, за да не могат да убият Мария Магдалена с камъни и ги отведоха по домовете им – дело, което обяснява, че Исус, който е самият Бог-Слово, е владеел подобно на жреците-свещеници в Тракия и Египет тайната на призоваването на духовни сили чрез Образната Реч.

            Това е потвърждавано многократно в Новия Завет чрез думите на Исус – „Мога да повикам легиони с ангели“ или чрез свидетелството на римския стотник, който казва, че Исус може само с дума да излекува слугата му без да влиза при него, защото вярва, че Исус може да заповядва подобно на него самия (Кажи само дума и слугата ми ще оздравее, защото и аз съм човек поставен под власт и имам подчинени на мен войници; и казвам на един: Иди; и той отива; и на друг: Дойди; и дохожда; и на слугата си: Направи това; и го прави.“, „Евангелие според Лука, гл. 7, ст. 7-8“) – за което Исус възкликва, че това е истинската вяра, която не е видял в Израил. 

            Мария Магдалена беше наистина блудница, която Исус освободи от седем бяса на разврата, но в случая с Раав имаме нещо различно, тъй като има противоречие между  прозвището „блудница“, което е запазено в съвременните преводи, и онова, което Апостол Павел казва за нея:

            С вяра Раав блудницата не погина заедно с непокорните, като прие съгледателите с мир.“ /„Послание на Апостол Павел към Евреите, гл. 11, ст. 31“/

            Тук Раав е сравнена със свети мъже на вярата като Авраам, Исак, Яков, Йосиф, Мойсей, Гедеон, Варак, Самсон, Давид, Самуил и пророците, за които апостолът казва, че с вяра са побеждавали царства, раздавали правда, получавали обещания, затуляли устата на лъвове, угасяли силата на огъня, избягвали острото на ножа, оздравявали от болести, ставали силни във война или обръщали в бяг чужди войски. „Жени приемаха мъртвите си възкресени; а други бяха мъчени, защото, за да получат по-добро възкресение, те не приемаха да бъдат избавени.“ (гл. 11, ст. 35) Как е възможно такава жена да е блудница? Никъде не виждаме прозвището „блудницата“ за Мария Магдалена след обръщането й, а при Раав, въпреки потвърждението за святост, четем в превода „блудницата“?!

            Апостол Яков също потвърждава, че Раав е била свята жена на вярата: „Чрез дела се оправдава човек, а не само чрез вяра. Така също и блудницата Раав не оправда ли се чрез дела, когато прие пратениците и ги изпрати бърже през друг път? Защото, както тялото отделено от духа е мъртво, така и вярата отделена от дела е мъртва.“ //„Послание на Апостол Яков, гл. 2, ст. 24-26“/.

            Припомняме всичко това, защото е очевидно, че Раав е била жена, отдала се на  искрено служение на своя Бог. Защо тогава приема съгледвачите на Исус Навиев? Явно защото е била служителка на техния Бог!

            Но как е възможно Богът на евреите да има свои посветени люде в други земи? Очевидно, както и друг път сме говорили, става въпрос за посветени люде на Дион Исус – вярата в който е била донесена по всички древни земи, в това число и тези на Египет. Да не забравяме и Мелхиседек, който се появи, за да вземе десятъка от Авраам, за когото се казва, че Исус свещенодейства с неговия чин – още едно потвърждение за оригинала на еврейската вяра („За Него свидетелствува: "Ти си свещеник до века Според чина Мелхиседеков" – „Послание на Апостол Павел към Евреите, гл. 7, ст. 17“).

            В случая Раав е разпознала в съгледвачите народа приел тракийската вяра, тоест Раав е видяла пратениците на Исус Навиев като „своите по вяра“, затова ги е скрила и отпратила безопасно – нещо, което еврейските летописци не са могли да й простят и – умишлено или не, са укрили този факт. Факт, който Апостолите Павел и Яков не пропускат да отбележат като пример за вяра.

            Днес ние не можем да знаем със сигурност как се е стигнало до това, прозвище „блудница“ да върви пред името на Раав, но можем да направим доста точни предположения на базата на близостта на две думи – „kadosh (свят) и „kadash“ (служителка в храма; блудница).

            Коренът на тези думи „k-d-sh – се среща на много места в Стария Завет и се свързва най-вече с „kedushah“, което се превежда като „святост“. Доколкото ни е известно, този корен има много  производни, сред които са „kaddish и „kedushah“ (служба в синагогата), женитба чрез „kiddushin (церемонията на пръстена) и kadosh (свят), което е концепция, залегнала в другите изброени думи.

            В Стария Завет „kadosh се използва за различни семантични значения, сред които „Светият Бог“, „израилтяните“, „пророците“, „съботата“, „юбилеите“, „жертвоприношенията“, „небесата“ и „храмът“. Има обаче и дума „kadash“, която означава „блудница“ и която е използвана в Стария Завет за Тамар, жената на първородния син на Юда, която е обвинена  в блудство след като забременява от Юда („Книгата Битие, гл.38“). Същата дума Kadash“ са използвали и за служителките в храмовете, което вече потвърждава косвено, че Раав е била посветена жена, служителка в храма.

          И така, конотацията на думата за храмова служителка („kadash“, производна от kadosh – „свят), която е идентична с дума използвана за „блудница“ („kadash“), е факт, който, съпоставен със свидетелството на двамата Христови апостоли, ни кара да направим следния извод за това какво точно значат думите им: „Служителката на Дион Исус Раав разпозна своите по вяра в народа, на който бяха поверени Божествените писания (виж историята за цар Ситалк, който направи преписи за храма в Ерусалим по молба на цар Неемия и неговите пратеници начело със свещеника Еремия в За траките и древните евреи и в сборника „Тракийските Хроники) – народ, който беше дошъл да завладее обещаните земи и затова ги скри, с което се оправда на дело“!

            Нашата цел обаче не е само да „реабилитираме“ тази свята жена (пред духовно ленивите), тъй като тя очевидно е една от светите последователи на вярата в Дион Исус измежду еврейските патриарси и свети мъже, но защото в нейния образ има кодирано послание.

            Ето какво казва за нейното дело Исус Навиев: „Градът и всичко, що е в него, ще бъдат обречени на Господа; само Раав да остане жива, тя и всички, които са в къщата с нея, защото скри пратениците, които проводихме.“ /„Книгата на Исус Навиев гл. 6, ст. 17“ от Стария Завет на Библията/.

            С оглед на приведените доказателства по-горе, думите на Исус Навиев ни показват, че той е бил наясно коя е Раав. Най-вероятно е познавал преданията за патриарха Орфей и историята на посвещаването му в обучение в храма от неговата майка от „Хрониките на Хаброзалмокс“ (известни като „Книгата Нави“) от сборника   Тракийските Хроники“.

            Да не забравяме, че самият Исус е бил заведен в Египет от своите родители и най-вероятно е бил обучаван в тайнствата, кодирани в „Книгата на Енох“, от която цитира Апостол Юда в своето евангелие и от която д-р Стефан Гайд разчете паралелни по смисъл текстове с пиктограми от артефакти, открити по нашите земи (виж повече в поредицата  Тракийското Писмо Декодирано“).

            Историята на Орфей е интересна с това, че виждаме образа на майката на Орфей – светата девица Калиопа, която след изтичане срока на службата ѝ в храма на Божията Майка се омъжва за Ойагър, син на Харопс – един от великите царе в Тракия и верен служител на Бог Дион-Исус („Слънцето-Иисус"). Калиопа въвежда Орфей в храмовото изкуство на призоваването и по-точно в научаването и използването на езика на Духа.

            От тази история разбираме, че посвещението в Духа не е възможно без действието на служителка – в случая дори родната майка, а в Тракия мястото на Духа е известно като „Ма-Рея“, което пък съвпада с името на Дева Мария. Случайно ли е това?

            Случайно ли е, че Исус Навиев казва, че Раав и домът ѝ трябва да бъдат запазени? Както в Тракия виждаме служението на Калиопа, така и в Израил е имало служителки в храмовете като Раав, които навярно са пред-образ на църквата на Христос, която като майка обучава вярващите на езика на Духа. „Ще говорите на непознати езици и ще пророкувате… Стойте в Ерусалим докато се облечете в сила отгоре… Ето няма да ви оставя сираци, но ще ви изпратя Утешител…“ (Думи на Исус Христос от Новия Завет)

            Всички тези образи – на майката-утешителка, мястото на Духа, църквата и много други тайни са неразбираеми и навярно никога няма да бъдат въплътени във вярващите, за да получат те спасение, ако не се познава Образната Реч на Бог-Слово. Затова образът на посветената в мистериите на Орфей и богопоклонението на Дион Исус храмова служителка („kadash Раав“) е ключова за вярата в Исус.

            Тази теза се потвърждава косвено и в още една случка – при срещата на Исус със самарянката. Исус заговаря една самарянка край кладенец, докато учениците му не са с него. Жената е учудена, защото евреите избягват да говорят със самаряните, тъй като не следват обичаите им на поклонение. Исус обаче казва нещо революционно за еврейската религия по това време: „Не само в Ерусалим ще има поклонение на Бог, защото истинските вярващи ще се покланят на Бог с Дух и истина.“

            По този начин той „отнема“ етническото превъзходство на еврейския народ – което е било само заради „даването на Божествените писания“ с цел принасянето на духовни плодове. Исус „изповядва“ самарянката и я призовава в служение на истинския храм, като я изпраща да му доведе нейните съграждани, на които да говори.

            Тук ни се разкриват древните образи на служителите на новия завет (като майката на Орфей) – които евреите ревностно са пазели в традициите си за светостта на майката, която въвежда детето си в храма като служителка на новия завет.

            Какво да кажем в заключение? Познаването на пълнотата на християнската вяра е посвещение на изучаването на явленията на Исус – както в древността, така и в образите, кодирани в неговите проповеди, за да познае всеки търсещ неговото име (което в Тракия е било конкретен пиктограм), че Той е обещаният Месия.

            Затова и въпросът дали Раав е била блудница или светица е толкова важен и е добре да бъде разбран от онези, които казват, че „вярват“ в Христос („вяра“ – производно от „верен на словото му“), но все не успяват да са верни на Неговото Слово, а само на своето собствено…


~:~:~   Тематични Раздели   ~:~:~

:: Древните Траки ::
::
Личностно Развитие ::
::
Родолюбие ::
::
 Истински Истории ::

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
::: Последвайте ни в клуба Родова Памет на facebook.com/groups/rodovapamet/ и на страницата на Блога на Мерин на facebook.com/meriniblog/, за да следите нашите анализи и коментари според разбирането ни за стойностните неща в животa. ::: 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Категория: Лични дневници
Прочетен: 1891 Коментари: 1 Гласове: 3
Последна промяна: 10.02.2017 10:21
Търсене

За този блог
Автор: merini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 542554
Постинги: 211
Коментари: 52
Гласове: 250