Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.11.2016 01:03 - Истинската история за пръчките на хан Кубрат - част 3
Автор: merini Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1070 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 05.02.2017 23:21


image
 

Истинската история за пръчките на хан Кубрат - част 3

з сборникаТракийските Хроники“, „Книгата Арих, гл. 16:1 – 20:13“/

| Част 1 | Част 2 | Част 4 | Част 5 |

~:~:~ Истински Истории ~:~:~



И хон Кувред им говори смиреномъдрено, повелявайки им следните думи:

„Виждате ли този сноп от пръчки? Опитайте се да го пречупите и ще видите, че е невъзможно. Но ето, вижте ме сега как го развързвам и пръчка по пръчка поотделно, мога да пречупя дори аз всичките до една. Така се случи с братята ви Арихи по света. Много воюваха срещу поробителите си, много земя на предците си отвоюваха и освободиха, но не бяха задълго единни, а и помежду си воюваха, защото всеки мислеше себе си за по-горен от другите, като си думаше: „Аз съм от най-великото племе, защото съм гет”, или „Моето свещенодейство е по-силно, защото съм от племето на прорицателите – беси”.

И така, понеже се противопоставяха един на друг, също както разделените пръчки, враговете им ги пречупваха един след друг, докато се разпръснаха съвсем. Сега молят мен за помощ, но когато братята им ги молеха за помощ, малцина от тях проявиха към тях милост. Те всички съгрешиха против Бога и против братята си, и ако ме питате в какво точно и как, ще ви отговоря съвсем точно и ясно.

Не разбирате ли, че докато един казва „аз съм бес”, друг – „аз съм гет”, трети – „аз съм сапей”, а четвърти – „аз съм одрис”, вие всички сте като разделените пръчки на Тракия, които всеки може да пречупи. Така и беше до днес със всичките ни предци. Велики бяха без съмнение – всеки един от тях поотделно, но всеки се възгордяваше и високоумстваше над другите, като считаше себе си за най-велик.

 А какво ни научи Спасителят – нашият Тонг-Ра (13), сиреч Възкръсналото Слънце Христос, не това ли, че който иска да се нарече велик в Божието Царство, трябва да стане слуга на всичките и сам да се счита за най-малък от всичките, сиреч за част от цялото, която служи за доброто на всички!

И тъй, за да не ми рече някой: „все пак, аз съм бес и се гордея с това”, нека и аз да му река: „аз пък съм гет и се гордея с това, даже когато ме наричат презрително „гот”, или „мизиец”, та дори и „хун”, защото всеки от вас знае, че майката на дядо ми е била взета от хуните.

Не е ли също една от жените ми от измежду ромеите? Та и аз, като великият апостол Божий – Павел, мога да река: за хуна съм хун, за мизиеца – мизиец, за ромеите – ромей, за бесите – бес, за гетите – гет, за робите-склави – склав, сиреч роб (ако и да съм цар), за езичниците – езичник, за християните – раб Христов, за всички всякакъв подобен, и всичко това само и само да мога мнозината да придобия.

Но има нещо, с което се гордея повече от всичко, и то е, че говоря Богарския език (14) на Бога на боговете. А ето, че и ти, братко – бес, говориш същия език, пък и ти братко – сапей, го говориш, ако и малко по-накриво, както и го говорят всички меди, серди, одриси и асти, и всичките сто тракийски племена, всеки малко по-иначе и по своему, но е един език, и всички го говорим и се разбираме, както не се разбираме с никой друг народ.

Значи сме всички Богари, след като говорим всички Богарския език. Ето, с това се гордея аз над всичко – че съм Богарин и говоря езика, на който говори сам Бог и избрания от Него най-многоброен народ на земята. Затова не искам всеки да си носи само своето, но цялото и единното, за да сме силни като снопа копия, който е изобразен в Руната на Тракия (15).

 И ако държавата ни можеше да се събере в малката земя, която е на юг от Хемус, която роди нашия народ преди хиляди лета, бих с радост я нарекъл Тракия. Но ето, че Всемогъщият Бог ни е благословил и преумножил дотолкова, че едва ни побират всичките земи, по които сме се заселили и сме ги придобили. Затова аз мога да ги нарека само по един начин – Богария, сиреч земята на всички Богари, говорещи езика на Единия Бог още от първия ден, та даже и до днес.

 А ти, Баяне, дето ме питаш дали всички, които живеят с нас и са научили да говорят езика ни, са също Богари, даже и тези, които са роби и склавени (защото така ги нарича Империята), на теб казвам сега, но да чуят всички: Всеки, който е бил склавен, сиреч безправен роб, но е приел Богарския език и говори божествения език на предните, той вече е наистина словесен син на нашия Бог, и затова ще се нарече Словен и ще бъде свободен.

 Затова, повелявам на вас, моите синове, от днес да наричате земите, в които вие живеете, с това единствено име Богария, и там ще се говори един език – божествения, Богарския. Така ще запазите езика си, народа си и земята си, и никой не ще може да ви пороби, претопи или заличи, както не е възможно да бъде заличен от земята Езикът, на който говори сам Бог, нито пък някой може да пороби Божиите синове. Рекох ви и тъй ще бъде! Амин.“

РЕЧНИК към Част 3

(13) Тонг-Ра / Туонх-Ра (Танг-Ра), буквално „Възкръсналият Бог-Слово-Слънце” = „Възкръсналият Христос”

(14) , буквално „бог-ари” (или по-меко – бох-ари”) = „боготворчески”, където  се произнася „ари” и означава „сътворявам” на тракийски език, а  се произнася „Бог” (или по-меко „Бох”) и означава „Божество” на тракийски език. Поради това, че буквата ω (омега) може да се произнася като кратко „о”, или като „оу” (а понякога и като „у”) цялата дума  също се е произнасяла от някои като „богари”, от други – като „боугари” („болгари”), а от трети – дори като „бугари” („булгари”). Впоследствие е възприето на български думата да се произнася като „българи”, но в някои славянски езици и до днес продължава да се чете като „болгари” или „бугари”, а в латинските езици – като ‘булгари”. Виж също „Книгата Арих, гл. 1:13,14“; и „Книгата Нави, гл. 26:30“.

(15) Руната на Тракия в някои от нейните разновидности е следната:  (гръбначен стълб),  (сноп от реколта), (сноп от пръчки / копия). Снопът се произнася „теру” („тирук” / трак”) и означава също „всички заедно”. За подробен анализ на името „Тракия” и „траки” и техните вариации на йероглифното изписване, виж за справка книгата на Д-р Гайд „Тракийското Писмо Декодирано” – том 1 и том 4.

 

| Част 1 | Част 2 | Част 4 | Част 5 |



~:~:~   Тематични Раздели   ~:~:~

:: Древните Траки ::
::
Личностно Развитие ::
::
Родолюбие ::
::
 Истински Истории ::

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

::: Последвайте ни в клуба Родова Памет на facebook.com/groups/rodovapamet/ и на страницата на Блога на Мерин на facebook.com/meriniblog/, за да следите нашите анализи и коментари според разбирането ни за стойностните неща в животa. ::: 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: merini
Категория: Лични дневници
Прочетен: 546879
Постинги: 211
Коментари: 52
Гласове: 250